Vill du vara med att utveckla vård- och omsorg framöver?
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Ekonomijobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille.
Partille är en ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbar kommun med korta beslutsvägar. Här uppmuntras samarbete över gränserna och utrymme att växa.
I Partille Kommun värdesätter vi medarbetarnas engagemang och delaktighet genom ett unikt modernt, tydligt och personligt ledarskap och intern kultur. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2016-10-07ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som chef centralt i vård- och omsorgsförvaltningen. Nuvarande befattningshavare kommer trappa ner för att avsluta sitt yrkesliv. I förvaltningen pågår ett omfattande utvecklingsarbete kring kvalitet och effektivitet där styrningen är i fokus för att uppnå uppsatta mål till rätt pris.
Hos oss får du ett utmanande arbete med kunniga och ambitiösa medarbetare som tar stort ansvar för sina egna arbetsuppgifter och förvaltningens utveckling. Du leder förvaltningens centrala funktioner som arbetar med styrning, lednings- och verksamhetsstöd och nämndadministration. Dina medarbetare är bland annat ekonomer, nämndsekreterare, SAS, MAS, MAR, systemförvaltare och utredare. Gruppen består av totalt cirka 15 medarbetare
Tillsammans med medarbetare och ledning utvecklar du förvaltningens arbete och processer både gällande kvalitet och effektivitet, vilket även kan leda till förändringar i roller och organisation.
Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat på enheten samt uppmuntrar samverkan såväl inom som utom den egna enheten.
I uppdraget ingår att arbeta för helheten såväl i förvaltningen såsom kommunen.
Du är direkt underställd förvaltningschef och ingår i förvaltningsledningsgruppen
KvalifikationerVi söker dig som är trygg, tydlig, som har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl medarbetare, kollegor som externa och interna samarbetspartners och kunder.
Du har högskoleutbildning och chefserfarenhet. Du har ett starkt helhets- och kundperspektiv vilket färgar din arbetsätt och samverkan. Ledarrollen kräver att du är tydlig, arbetar både långsiktigt, strategiskt och målinriktat. Du har en förmåga att utveckla och förändra verksamheten och samtidigt bevara och stärka det som fungerar väl. Genom närvaro, ett coachande förhållningssätt och regelbundna medarbetarsamtal uppmuntrar du dina medarbetare till engagemang, arbetsglädje och utveckling.
Du har lätt för att inhämta och bearbeta information och har goda datakunskaper.
Vi ser positivt på om du har vana från arbete i en politiskt styrd organisation.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Ange följande referens när du ansöker: A614908
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErika Hägg, Förvaltningschef Vård och omsorgsförvaltningen 031-792 100 alt på 031-792 11 25
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via Kundcenter. Tel:031
FöretagPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
AdressPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamlakronv.34 43382 Partille
Jobbnummer 3093167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.