Vill du jobba på Group Treasury backoffice?
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu behöver vi på Adecco Finance & Legal en strukturerad medarbetare till vår kunds Group Treasury i Kista!
Publiceringsdatum2011-03-22ArbetsuppgifterGroup Treasury ansvarar för att optimera företagets kassaflöde, hantering av finansiella risker och kapitalstruktur samt relationer till banken.
Finansgruppen är ung och utvecklas fortfarande intensivt. Det behövs därför en talangfull person som är villig att vara med och utveckla Treasuryavdelningen samt att arbeta med de dagliga arbetsuppgifterna.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta koncernbetalningar, hantering av interna och externa lån, avstämning av FX affärer samt göra kvartals- och månadsrapporter. Du kommer också att vara delaktig i att fortsätta implementeringen av finansförvaltningssystem och relaterade processer. Du kommer även att jobba med finansiella analyser tillsammans med financial controller. Vidare hör administration för front office och hantering av dokumentation till dina arbetsuppgifter.
ErfarenheterVi söker dig som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt högskoleutbildning inom ekonomi/finans. Du är flexibel och trivs i ett högt arbetstempo, samtidigt som du är prestigelös. Vidare har du god förståelse för den finansiella marknaden och finansiella instrument. Du talar flytande engelska och svenska, talar du ryska ses detta som meriterande.
Dina personliga egenskaperSom person är du analytisk och stresstålig. Du är noggrann och klarar av ett högt arbetstempo. Du trivs att arbeta i team och gillar att organisera och strukturera ditt arbete.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Ett spännande och utvecklande uppdrag med chans till anställning hos kunden!
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som Backofficemedarbetare ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. För rätt person finns chans till anställning hos kunden.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 882538
Observera att sista ansökningsdag har passerat.