Vill du hjälpa oss att koordinera våra konsultavrop?

Swedavia AB / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Stockholm, Norrköping, Gotland eller i hela Sverige

Älskar du ordning och reda? Gillar du att snabbt hitta lösningar inom tydligt givna ramar? Då är du kanske vår nästa kollega på Swedavia Bemanning & Rekrytering som avropar konsulter till våra byggprojekt i höst.
Hos oss på Swedavia får du möjligheten att bidra till att våra flygplatser utvecklas och förändras. Det händer mycket nytt i vår verksamhet varje dag och vi erbjuder varierande arbetsuppgifter med många kontakter ut i organisationen.

Publiceringsdatum
2022-06-23

Arbetsuppgifter
I rollen som Resurskoordinator bistår du projektledarna i att tillsätta resurser för deras projekt och har daglig kontakt med våra ramavtalsleverantörer, kandidater, kunder och Inköp för att säkerställa leverans och att våra ramavtal följs. Resurskoordinatorn är länken mellan projekten och leverantören. I arbetsuppgifterna ingår att granska kravspecifikationer så de uppfyller de krav som finns inom offentlig upphandling och våra ramavtal, skicka ut förfrågningar till våra ramavtalsleverantörer, bedöma och förmedla svaren, boka in intervjuer samt tillhörande administration som att upprätta inköpsanmodan i vårt affärssystem, följa upp alla uppdrag och uppdatera i systemet. Som statligt bolag har vi tydliga inköpsregler, processer och avtal att följa. Vi på Resurskontoret blir experter på konsultavtalen och avropsrutinerna och har i uppgift att ge råd och information kring detta till övriga organisationen. Du behöver trivas i att arbeta i ett högt tempo då stora delar av vårt arbete är tidskritiskt och mot deadline, allt för att möta kundens behov, vilket periodvis kan innebära en hög arbetsbelastning.
Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du aktivt deltar i vårt team för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. Vi bollar frågor med varandra dagligen och löser små och stora utmaningar tillsammans. Det viktigaste hos oss är att kunderna får en snabb, effektiv och bra service så därför söker vi dig som har erfarenhet av en koordinerande roll med betydande kundkontakter.
Din Profil
Som person är du ansvarsfull, lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du är trygg i att ta ansvar och driva frågor på egenhand. Du inger förtroende och bygger starka relationer, såväl internt som externt och du trivs i en serviceinriktad roll. Du har ett naturligt sinne för ordning då du behöver ha koll på detaljerna för många parallella uppdrag samtidigt. Struktur är väldigt viktigt i det här arbetet och du behöver kunna arbeta självständigt enligt givna riktlinjer samtidigt som du är tillmötesgående och kan anpassa dig till olika kunders unika behov.
Du har en högskoleutbildning, kanske inom personal eller bygg, men ämnet du läst är inte avgörande utan det viktiga är att du fått med dig ett kritiskt tänkande, förmåga att förstå komplexa problem och kan se sammanhang och konsekvenser. Du har kanske arbetat som projekt- eller utbildningskoordinator, projektingenjör, bemanningskoordinator, inköpskoordinator, Bid Manager, Customer Success Manager eller i en någon annan liknande koordinerande roll där leverans mot intern eller extern kund varit viktigt.
Majoriteten av våra uppdrag handlar om byggtekniska konsulter så det är givetvis en fördel om du känner till bygg- eller teknikkonsultbranschen, och om du arbetat i affärssystem som IFS kommer du snabbare upp på banan med att skriva inköpsanmodan och hantera övrig administration som också är viktigt i den här rollen.
Du kommer att trivas hos oss om du gillar att ha koll på detaljer, gillar struktur, ordning och reda, likväl som att hoppa mellan olika frågeställningar och tycker kluriga frågor som du inte vet svaret på är roliga utmaningar att lösa.
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Swedavia tar varje år in ett stort antal konsulter för att klara behovet av kompetenser och resurser. Bemanning & Rekrytering, en del av Swedavia Service Center, ansvarar dels för avrop av konsulter, och dels för rekrytering av anställda. Resurskontoret inom Bemanning & Rekrytering har som uppgift att stödja alla Swedavias tio flygplatser och affärsenheter när det finns behov av externa konsulter.
Hos oss på Resurskontoret kommer du att få arbeta i ett team på fem personer som arbetar med avrop och onboarding av konsulter. Du blir även en del av ett företag som arbetar proaktivt med hållbar utveckling och där du kommer att vara en viktig nyckel till att vi ska lyckas med våra stora utvecklingsprojekt på flygplatserna. På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss!
Distansarbete är delvis möjligt men vi förväntar oss att du är på kontoret minst 3 dagar i veckan för att bygga relationer i organisationen och med Bemannings & Rekryterings teamet.
Anställning och kontakt
Anställningsform: Heltid tillsvidare
Tillträdesdatum: Så snart som möjligt
Placeringsort: Arlanda
Kontaktuppgifter: Peppe Kuhavuori, Chef Bemanning & Rekrytering peppe.kuhavuori@swedavia.se

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html.
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 3 augusti. Urval och intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "197246".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedavia AB (org.nr 556797-0818)

Kontakt
Peppe Kuhavuori
peppe.kuhavuori@swedavia.se
010-1090145

Jobbnummer
6773597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia AB: