Vill du bli försäljningsansvarig på Scouterna?
Scouterna / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scouterna i Stockholm,
Västerås,
Linköping,
Göteborg,
Kristianstad eller i
hela Sverige Scouterna gör unga redo för livet! Att vara scout är att uppleva äventyr tillsammans med andra i Sverige och världen. Du lär genom att göra och du växer genom utmaningar. Du får utveckla och leda dig själv och andra. I Scouterna får alla vara med och vi är schyssta kompisar.
Försäljningsansvarig på Scouterna har eget resultatansvar och du ansvarar för hela försäljningskedjan från skapande av sortiment, design, inköp, upparbetande av försäljningskanaler inklusive vår egen webbshop, integration mot övriga IT-system i organisationen, marknadskommunikation, till själva försäljningen - kort sagt allting som behövs för att vår försäljningsverksamhet ska fungera väl och leverera goda resultat. Vi sköter all kommunikation mot kund in-house och har lagt ut lagerhållning och distribution till en tredjepartslogistiker.
Scouternas försäljningsverksamhet omsätter cirka 10 miljoner kronor varje år och har till uppdrag att säkerställa en effektiv och lönsam försäljningsorganisation som riktar sig till såväl medlemmar som icke-medlemmar och samtidigt stärker Scouternas varumärke. Sortimentet består scoutdräkten, profilkläder, profilprodukter, friluftsprodukter samt informations- och programmaterial. Försäljningen sker främst genom vår webbshop,scoutshop.se/, men till viss del även genom permanenta och tillfälliga återförsäljare samt eventförsäljning.
Vi söker dig som kan bocka för ett flertal av nedanstående egenskaper och erfarenheter:
• Har känsla och kunskap för hur man stödjer ett varumärke genom produkter och försäljning
• Har tidigare erfarenhet av resultatansvar
• Är en entreprenör, gärna med erfarenhet av eget företagande
• Har jobbar med produktutveckling i allt från konceptidé till leverantörsförhandlingar
• Har erfarenhet av webbhandel gärna riktat mot privatmarknad
• Har kunskap om logistik- och tekniklösningar för webbhandel.
Vi tror också att du:
• har en högskoleutbildning inom relevant område
• kan vara i början av din karriär
• har lätt för att skapa kontakt och goda relationer.
• har ett starkt driv, är initiativtagande och självgående.
• är van vid att arbeta självständigt - du har god förmåga att planera, prioritera och rapportera din verksamhet.
• är stresstålig, ihärdig och flexibel.
• är duktig på att kommunicera både i tal och i skrift.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha mycket god samarbetsförmåga och social kompetens, samt dela Scouternas värderingar och vision (läs mer på scouterna.se.
Scouterna har kollektivavtal och viss arbetstid skr på kvällar och helger.
Publiceringsdatum2015-04-30KontaktPeter Gustavsson servicechef
peter.gustafsson@scouterna.seTove SJöblom HR-ansvarig 0766 23 25 90
Sassa Orebring, fackligt ombud,
sassa.orebring@scouterna.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScouterna
AdressScouterna
Scouterna Box 420 34 126 12 Stockholm
12653 12653
KontorsadressInstrumentvägen 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2274483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.