Vikarierande biståndshandläggare

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Välkommen till Härjedalens kommun!

Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.

Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ditt nya jobb!

Till biståndsenheten söker vi nu (under förutsättning att nuvarande biståndshandläggare får sökt tjänst) en biståndshandläggare där du arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen.

Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss får du möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där varje medarbetares unika kompetens tas tillvara. Du kommer till en grupp med hög kompetens och lång erfarenhet där det råder god stämning och gemenskap och där samverkan ses som en nyckel till att nå goda resultat.



Tjänsten är ett vikariat under ordinarie biståndshandläggares tjänstledighet med start så snart som möjligt, dock senast 2024-10-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet kan eventuellt övergå till en tillsvidaretjänst.



Publiceringsdatum
2024-08-01

Dina arbetsuppgifter
• ta emot ansökningar från den enskilde, utreda, fatta beslut samt dokumentera.

• ha kontakt med den enskilde i form av hembesök och telefonsamtal.

• samverka med hemtjänst, slutenvården samt övrig personal och anhöriga.

• arbeta självständigt men också i nära samarbete med kollegor, andra professioner och verksamheter både internt och externt.



Som handläggare har du ett helhetsperspektiv och utgår från individens behov. Vi utreder enligt modellen IBIC; Individens Behov i Centrum.

Kvalifikationer
Krav:

• socionomexamen/sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig.

• tidigare erfarenhet av myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen.

• god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och vara väl förtrogen med det svenska språket.

• B-körkort.

Härjedalens kommun är stor till ytan och du behöver kunna resa i tjänsten på dagtid.



Meriterande:

• erfarenhet av IT-stödet Viva.

• erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum).

Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar Samiska, Härjedalska eller Jämtska är det meriterande.



Dina personliga egenskaper
• du har ett intresse av att arbeta med människor i situationer där livet förändras och där du blir en länk till att personen får rätt hjälp.

• du är självständig, lösningsorienterad och kan samarbeta med många olika personer för att lösa problem som uppkommer.

• du kan planera och strukturera din arbetsvardag och har förmåga att ta egna initiativ för att se till att arbetet flyter på.

• du har ett positivt, empatiskt och professionellt förhållningssätt och vill bidra till god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten.

• du är en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer.

• du lägger stor vikt vid att ge ett gott bemötande; både internt och externt.

Vi erbjuder
• flextid.

• friskvård på arbetstid och friskvårdspeng.

• regelbunden handledning.

• delaktighet i utvecklingen av verksamheten.

• ett intressant och omväxlande arbete.

• möjlighet att arbeta från kommunkontor i Sveg, Hede eller Funäsdalen.



Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.

Kontaktinformation
Anneli Halvardsson, Enhetschef, +46 680-16344

Arbetsplats
Ringvägen

842 33 Sveg

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4837531533".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Enhetschef
Anneli Halvardsson
+46 680-16344

Jobbnummer
8819303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: