Vikarier till Björkbackens vård- och omsorgsboende
Tyresö Kommun / Apotekarjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tyresö Kommun i Tyresö,
Stockholm,
Täby eller i
hela Sverige Nu söker vi vikarier med höga ambitioner till Björkbackens vård- och omsorgsboende!
Vad vi gör och vill
Björkbackens vård- och omsorgsboende ligger vid Tyresö centrum, endast 20 minuter med buss från Gullmarsplan. Verksamheten innefattar boende i både somatisk- och demensinriktning med 68 platser, samt korttidsboende där vi har 15 somatiska platser och 10 demensplatser. Totalt finns det 93 platser på Björkbackens vård- och omsorgsboende.
Hela boendet är Silviacertifierat 2017. Den gedigna utbildningssatsningen i samverkan med Stiftelsen Silviahemmet ger oss möjlighet att ge våra boende den bästa möjliga livskvalitén samt att fortsätta bygga kompetensen inom arbetsgruppen. Vi arbetar utifrån den nationella värdegrunden. Björkbackens vård- och omsorgsboende bedriver omsorg och boende för äldre personer med behov av stöd och tillsyn dygnet runt.
Publiceringsdatum2018-10-12Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillgodose omsorgstagarens individuella behov av vård och omsorg. Det ingår i arbetet att...
• tillskapa meningsfullhet genom socialt innehåll efter den enskildes resurser.
• iaktta förändringar i hälsotillstånd och rapportera vidare till ansvarig sjuksköterska eller rehabpersonal.
• planera de dagliga insatserna efter behov, resurser och lokala rutiner.
• föra löpande social dokumentation utifrån de avvikelser och förändringar som inträffar under arbetspasset.
• upprätthålla och skapa god kontakt med anhöriga/god man.
Tjänsten som timvikarie är en timavlönad tidsbegränsad anställning med omfattning efter behov. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och natt. Tillträde sker efter överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som är undersköterska/mentalskötare, eller under utbildning till undersköterska, med erfarenhet av äldreomsorg, demens och/eller psykiatrisk vård.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Med det menar vi ett professionellt bemötande gentemot våra omsorgstagare, att du har en empatisk förmåga och utgår från en helhetssyn i arbetet med våra omsorgstagare. Vi ser också att du är flexibel, vilket arbetet kräver, och har en god samarbetsförmåga.
Välkommen med din ansökan
Låter det här som en tjänst för dig, då är du välkommen med din ansökan senast den 9 november 2018. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Har du några frågor? Kontakta oss via mail eller telefon:
Verksamhetschef, Katarina Elyas, tel 08-578 296 01 eller
katarina.elyas@tyreso.seSamordnare, Camilla Forsstrand, tel 08-578 296 50
Fackliga kontaktpersoner når du via kommunens växel, 08-578 291 00
Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 20 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.
Socialförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och människor med psykiska eller fysiska funktionsnedsättningar.
I ansvarsområdet ingår också den kommunala hälso- och sjukvården, barn- och ungdomsvården samt missbruksvården. Familjerätt, ekonomiskt bistånd till familjer och enskilda samt familjerådgivning hör också till förvaltningens uppgifter. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för samhället - och dina medmänniskor.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTyresö kommun
AdressTyresö kommun
Bollmoravägen 28 D
13540 Tyresö
KontorsadressBollmoravägen 28 D
Jobbnummer 4398174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.