Vikariat: Verksamhetscontroller / Lokal Inköpssamordnare (link)
Göteborgs kommun / Controllerjobb / Göteborg
2025-05-06
Visa alla controllerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.
Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.
Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.
Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!
Du är Göteborg.
Publiceringsdatum2025-05-06ArbetsuppgifterVill du vara med och bidra till en verksamhet som gör verklig skillnad i göteborgarnas liv? Vi söker nu en verksamhetscontroller och lokal inköpssamordnare (LINK) för ett vikariat fram till årsskiftet.
Detta vikariat omfattar två roller i kombination:
• Verksamhetscontroller för myndighetsutövningen inom Funktionsstöd
• Lokal inköpssamordnare (LINK) för externa placeringar enligt LSS och SoL
Din placering kommer att vara på Mässans gata 8 i centrala Göteborg, i moderna lokaler tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor.
Arbetsuppgifter: Verksamhetscontroller
I rollen som verksamhetscontroller ansvarar du för att:
• Följa upp och kvalitetssäkra verksamhetens nyckeltal.
• Kartlägga, följa upp och dokumentera kostnadsdrivande processer.
• Analysera sambanden mellan verksamheternas nyckeltal och ekonomiskt resultat.
• Initiera kvalitets- och utvecklingsinsatser utifrån statistik och ekonomi.
• Ditt arbete kommer att vara ett viktigt stöd till ledningen i att fatta välgrundade beslut och utveckla myndighetsutövningen.
Arbetsuppgifter: Lokal inköpssamordnare (LINK)
I rollen som lokal inköpssamordnare arbetar du i team tillsammans med övriga medarbetare inom inköpsfunktionen. Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Säkerställande av korrekt dokumentation och kvalitetssäkrade underlag.
• Uppföljning och analys av avtal för boenden och sociala insatser, särskilt vid direktupphandlingar.
• Leverantörskontroller och sammanställning av erfarenheter till ekonomi- och kvalitetsuppföljning.
• Stöd till handläggare och chefer i inköpsprocessen, inklusive deltagande i leverantörskontakter.
Tjänstens innehåll kan komma att utvecklas över tid beroende på verksamhetens behov.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten.
Du har erfarenhet från kommunal verksamhet eller hälso- och sjukvård, och är van att arbeta med ekonomi, administration och processledning.
Du har mycket god systemvana. Det är en fördel om du har arbetat i system som Treserva, Proceedo och Nexxus.
Du är analytisk och har lätt för att identifiera kärnan i komplexa frågor. Du ser samband, drar logiska slutsatser och föreslår relevanta lösningar även med begränsad information.
Du är kommunikativ och kan uttrycka dig tydligt i både tal och skrift. Du anpassar din kommunikation efter mottagare och sammanhang, och säkerställer att ditt budskap når fram.
Du har en god samarbetsförmåga. Du lyssnar, visar respekt för andras perspektiv och bidrar aktivt till det gemensamma uppdraget.
Du arbetar självständigt, tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt. Du fattar beslut inom ditt uppdrag utan att vara beroende av andra.
Du är strukturerad och har lätt för att planera, organisera och prioritera. Du ser till att uppgifter blir färdiga i tid och följer upp resultaten.
Slutligen är du utvecklingsorienterad. Du är nyfiken, lär dig gärna nytt och bidrar med idéer som utvecklar verksamheten. Du håller dig uppdaterad inom ditt område och reflekterar över vad som kan förbättras.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas den 22 maj på Mässans Gata.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C252415".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Inköpssamordnare, Admin, Personal, LINK, FFS
Ola Rönnmark
ola.ronnmark@funktionsstod.goteborg.se Jobbnummer 9322196