Vi söker två drivna och engagerade HR-konsulter
Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Hallstahammar Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Publiceringsdatum2022-12-21ArbetsuppgifterHR-enhetens uppdrag är att bistå och stötta cheferna i HR-processer och HR-frågor, såsom exempelvis kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, ledarskaps- och organisationsfrågor, arbetsrätt, lönebildningsfrågor, förhandlingar med mera. I arbetet som HR-konsult arbetar du både verksamhetsnära med att stötta chefer i operativa personalfrågor och med övergripande strategiskt HR-arbete.
Det innebär att du kommer vara med och utforma och driva HR-processerna, samt utveckla riktlinjer, rutiner, mallar och stödmaterial till cheferna. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med uppföljning och analys samt att planera och genomföra informationsmöten/utbildningar för chefer och medarbetare inom de olika HR-områdena. HR-enheten förvaltar ett antal HR-system, och i ditt uppdrag ingår att tillsammans med övriga på enheten administrera och ansvara för dessa system.
HR-enheten är mitt i ett utvecklingsarbete och söker därför efter två engagerade kollegor som vill vara med på resan och driva HR-arbetet framåt i Hallstahammars kommun. I rollen som HR-konsult hos oss kommer du ha stor möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad!
KvalifikationerDu har en högskoleexamen med inriktning mot HR.
Körkort krävs.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av HR-arbete inom offentlig verksamhet (kommun/region)
• Erfarenhet av strategiskt HR-arbete
• Erfarenhet av operativt HR-arbete - hanterat och stöttat i olika personalärenden
Dina personliga egenskaper• Handlingskraftig/initiativtagande och får saker gjorda
• Lösningsfokuserad
• Stabil och mogen person
• Självgående och ansvarsfull
• Förmåga att prioritera
• Prestigelös och ödmjuk
• Kan skapa förtroende och utveckla goda relationer, samarbetar med både chefer, medarbetare, fackliga representanter och kollegor.
Vi kan erbjuda dig ett spännande, utvecklande och omväxlande uppdrag på HR-enheten, där du är en del av ett härligt team! Hos oss får du ett flexibelt arbete med fantastiska kollegor, där du får vara med och driva utveckling. Är det du som är vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C118385-2022-45".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt HR-chef
Helene Mårtén
0220-240 88 Jobbnummer 7281673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.