Vi söker telefonister som kan arbeta vid behov på timmar och me
Länsstyrelsen i Kronobergs län / Kundservicejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommun, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter.
Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbrukarstöd. Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 16 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på snitt 3000 samtal.
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling och friskvård som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.
Publiceringsdatum2021-12-09ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KvalifikationerDu som söker har en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar. Du har god kompetens och erfarenhet av att arbeta med dator som verktyg. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Genom delaktighet och engagemang bidrar till verksamhetens utveckling. Du är en lagspelare som är målinriktad och arbetar för att teamet ska nå utsatta mål. Du är kommunikativ och lyhörd samt är utpräglat serviceinriktad med intresse för samhällsfrågor. För att kunna utföra vårt uppdrag, är vi beroende av varandra. Därför ser vi att arbetet ska ske på plats och en hög närvaro ser vi som en självklarhet.
Meriterande är om du har utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst. Erfarenheter inom telefonistyrket är också meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Det finns möjlighet till visstids anställning på 50% mellan februari -maj
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Kronobergs län
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-7150-2021".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Kronobergs län (org.nr 202100-2296),
https://www.lansstyrelsen.se/kronoberg/om-oss/om-lansstyrelsen-i-kronobergs-lan/jobba-hos-oss.html Arbetsplats Länsstyrelsen Kronobergs län, Länsstyrelsen i Kronobergs län
Kontakt Verksamhetschef Telefonistorganisationen
Daniel Arsunan
daniel.arsunan@lansstyrelsen.se 010- 223 77 80 Jobbnummer 6163114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.