Vi söker svarsgruppsspecialist till Kontaktcenter Stockholm
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.
På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.
Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Publiceringsdatum2018-10-08Dina arbetsuppgifterKontaktcenter Stockholm söker en serviceinriktad och driven svarsgruppsspecialist.
Som svarsgruppsspecialist samarbetar du med olika förvaltningar för att utveckla processer, ta fram stödmaterial och genomföra utbildningar. Du stöttar, coachar och utbildar dina kollegor inom dina specialistområden. Svarsgruppsspecialisten rapporterar till enhetschefen som har personal- och budgetansvar.
Den här tjänsten passar dig som idag arbetar som kundtjänstmedarbetare och vill ta större ansvar. Du kanske är teamledare och söker nya utmaningar. Eller så är du handläggare som tidigare arbetat i kundtjänst och längtar nu tillbaka till kundtjänstpulsen.
Du kommer att få en introduktion som servicehandläggare och börjar med att svara på medborgarnas frågor via telefon och mejl. Specialistrollen innebär att du sedan fördjupar dig inom olika områden för att kunna stötta dina kollegor i deras arbete. De områden som kan vara aktuella är parkering, hälsoskydd, sophämtning, livsmedelskontroll, serveringstillstånd, markupplåtelse eller företagande. För att bibehålla kunskap förväntas du arbeta kundnära som servicehandläggare även efter att du blivit svarsgruppsspecialist. För att ge bästa service får alla på kontaktcenter regelbundet utbildning och coaching i kommunikation och bemötande.
KvalifikationerRollen passar dig som:
- har minst avslutad gymnasieutbildning, men gärna högskoleutbildning
- har erfarenhet av att jobba i en telefonkundtjänst
- är erfaren datoranvändare och van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- har arbetat i telefonisystem som t.ex. CallGuide och ärendehanteringssystem som t.ex. MS CRM
- har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftlig
Det är meriterande om du har:
- utbildning eller erfarenhet inom något av områdena parkering, hälsoskydd, sophämtning, livsmedelskontroll, serveringstillstånd, markupplåtelse eller företagande
- körkort, eftersom det då är lättare att förstå trafik- och parkeringsfrågor
- erfarenhet från en roll som teamledare, samordnare eller motsvarande
- erfarenhet av kommunal verksamhet
- fördjupade IT-kunskaper ex. kunskap om felsökning och/eller behörighetshantering i IT-miljö
Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper:
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Din kommunikation är tydlig och du kan lyssna och anpassa dig till olika situationer. Du kan hantera komplex information och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är duktig på att strukturera och prioritera samt göra rätt avvägningar. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ.
Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter Stockholm gör det lättare att vara stockholmare. Vi ger information och tar emot synpunkter som rör stora delar av stadens verksamheter. Vårt mål är att minst 90 % av stockholmarna ska vara nöjda med vår service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och gör vårt bästa för att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor redan vid första kontakten. Vi är ca 80 medarbetare som sitter i fina nyrenoverade lokaler vid Globen. Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden varav 85 % via telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-22
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6140
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Havdrup, Enhetschef 08-508 116 00
Linda Gustavsson, HR-konsult 08-508 117 40
FöretagStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska
AdressStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm
KontorsadressPalmfeltsvägen 5
Jobbnummer 4388577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.