Vi söker Supply Chain Planner åt Autoliv Sverige AB i Vårgårda!
S&C Bemanning i Vårgårda AB / Logistikjobb / Vårgårda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Vårgårda,
Herrljunga,
Ale,
Alingsås,
Vara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos S&C Bemanning i Vårgårda AB i Vårgårda,
Herrljunga,
Alingsås,
Vara,
Essunga eller i
hela Sverige Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Om företaget
Autoliv är en internationell välkänd aktör inom bilbranschen och ligger i framkant med utveckling och produktion av säkerhetssystem för personbilar. Våra produkter räddar cirka 30 000 liv varje år och vi är just nu inne i en spännande utveckling där framtidens bilar bli mer och mer autonoma. Autolivkoncernen har idag ca. 59.000 anställda och vi finns i alla världsdelar.
Dina arbetsuppgifter
Din roll
Som supply chain planner jobbar du med att säkerhetställa materialflödet från leverantör till kund är väl planerat och flyter på utan störningar. Du arbetar i nära kontakt med så väl med den egna produktionen, så som leverantörer och kunder. Tjänsten innebär mycket kontakter externt/internt och kräver ett strukturerat och drivande arbetssätt. Tjänsten innefattar även generellt ansvar för tullhantering för alla flöden för Autoliv Sverige AB.
Förutom ovanstående är supply chain planner även med och utvecklar processer och arbetssätt, både inom sitt eget område och inom logistikavdelningen generellt.
Arbetsuppgifter som Supply Chain Planner:
• Ansvar för kundleveranser till utvalda kunder
• Upprättande av produktionskontrakt och daglig produktionsplanering
• Materialplanering till leverantörer
• Leveransbevakning leverantörer
• Uppföljning av leverantörsprestanda
• Medverka till, och delta i, kompetensutveckling samt ständigt förbättra arbetssätt för ändringshantering
• Aktivt arbeta så att avdelningens mål inom kvalitet, kostnad och leveranssäkerhet uppfylls
• Arbeta med att utveckla samarbetet med både interna och externa kunder
Din profil
För att lyckas i rollen har du:
• Ingenjörs- eller ekonomutbildad med inriktning på logistik
• Erfarenhet av planeringsarbete
• Erfarenhet av tullhantering
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Grundläggande IT- kunskap, kunskaper i Movex är meriterande
Personliga egenskaper:
• Självgående och drivande
• Stimuleras av varierande arbetsuppgifter
• Vana och förmåga att kommunicera krav/behov vid möten och genomgångar
• Stresstålig
Verkar detta som något för dig? Gå in på
www.soderco.se och ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas före annonsens slutdatum.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-03-13ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2271
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Flodin
carina.flodin@soderco.se 073-5395612
FöretagS&C Bemanning i Vårgårda AB
AdressS&C Bemanning i Vårgårda AB
Wallentinsvägen 11
44737 Vårgårda
KontorsadressWallentinsvägen 11
Jobbnummer 3370983
Observera att sista ansökningsdag har passerat.