Vi söker onsite-/supporttekniker till vår kund i Perstorp
Experis / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Helsingborg,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm,
Lomma eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2018-07-03Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta ute i företagets lokaler med att hjälpa användarna med IT-relaterade problem som företagets Servicedesk inte kan lösa över telefon/mail. Du kommer säkerställa att användarna får den hjälp de behöver samt se till att den utrustning som används fungerar som den ska samt byts ut när det behövs. Exempel på arbetsuppgifter:
* Konfigurera, distribuera, underhålla, felsöka och stödja lokal infrastruktur, inklusive datorstationer, bärbara datorer, skrivare, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning, lokalnätverk (ink Wi-Fi) och annan dator- och telekommunikationsutrustning.
* Diagnostisera och lösa problem i samband med användarbaserad applikationsprogramvara, fleranvändarprogram och operativsystem.
* Installera och stödja programvara för dator, bärbar dator, surfplattform och mobil, samt programvara för maskinvara, inklusive skrivbordsbeskrivningar / nya arbetsplatsinställningar.
* Utför grundläggande operativsystem som kräver lokala händer och ögon, inklusive back-up-bandhantering, övervakad serverstart, LAN-patching och skåphantering.
Tjänsten är en konsultlösning via Experis på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT-support eller drift, antingen från högskola eller yrkeshögskola. Vi ser även att du har ca 2-4 års erfarenhet av en liknande roll. Du har stor erfarenhet av att arbeta med:
* Windows 7
* MS Exchange
* Office 365
* Mobiltelefoner
* Skrivare
* DNS, DHCP
* Växlar och routrar
Som person är du serviceinriktad och du är duktig på att bemötta användarna. Du har lätt för att skapa relationer och är inte rädd för att hoppa in när det behövs. Du är även flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje där du kommer ha en betydande roll. Du kommer ha förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet.
Som konsult för Experis kommer du kunna ta del av våra partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen. Vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt utvecklings- och jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdrag eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Jakob Bergström på
Konfigurera, distribuera, underhålla, felsöka och stödja lokal infrastruktur, inklusive datorstationer, bärbara datorer, skrivare, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning, lokalnätverk (ink Wi-Fi) och annan dator- och telekommunikationsutrustning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 47280
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJakob Bergström
Jakob.Bergstrom@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
25278
25278 1283
KontorsadressTerminalgatan 1, Helsingborg
Jobbnummer 4235379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.