Vi söker nu en engagerad enhetschef till hemtjänsten!

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
2025-03-21


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Välkommen till en arbetsplats där omsorg, respekt och professionellt engagemang utgör grunden för vår verksamhet. Inom Socialförvaltningen i Lekeberg är vi dedikerade att sätta människors behov i centrum och skapa en meningsfull vardag för kommunens invånare. Delaktighet och ett respektfullt bemötande präglar vår syn på omsorg och med över 250 engagerade medarbetare strävar vi efter att maximera varje individs resurser och förmågor. Just nu söker vi en passionerad enhetschef till hemtjänsten. Är det dig vi letar efter? Maria Engdahl, Socialchef Lekebergs kommun

Publiceringsdatum
2025-03-21

Arbetsuppgifter
Som enhetschef blir ditt uppdrag att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och dagliga ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet. Du kommer arbeta i ett delat ledarskap med en chefskollega inom samma enhet. Du kommer ha personalansvar för halva personalgruppen, men tillsammans med chefskollegan ha ansvar för enhetens verksamhetsutveckling och budget.

En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten för brukarnas bästa. Vi tror att ett lagarbete där allas kreativitet och idéer tas tillvara skapar ett stort engagemang.

Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bl.a. innebär samverkan med både interna och externa aktörer.

Du kommer att ingå i en ledningsgrupp bestående av enhetschefer, verksamhetskontroller, MAS, MAR med flera, som alla rapporterar direkt till förvaltningschef.

Kvalifikationer
Vi söker en chef med hög kunskap gällande schemaläggning, verksamhetsanpassade scheman samt planering med hög kvalitet. En chef som brinner för att följa upp och utveckla verksamhetens kvalitetsarbete och att arbeta för en effektiv socialförvaltning.
För att lyckas i rollen behöver du ha:

• en adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för
uppdraget, gärna inom aktuellt område
• chefserfarenhet av arbete inom hemtjänst
• en god administrativ förmåga
• god vana av IT
• en god förmåga att uttrycka dig i svenska i både tal och skrift
• en grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö.

• Meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation eller har tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorgen.
• Meriterande om du har arbetat och följt upp din verksamhet i systemen MA, Lifecare utförare, Controllermodulen och Besöksuppföljning.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra. Med tydlighet och mod har du förmågan att fatta beslut för verksamhetens bästa och vågar tänka nytt för att driva utvecklingen framåt. Du är en relationsskapare och har ett genuint intresse för människor och ser värdet av människors olikheter.
För oss är det viktigt att du är engagerad i det du gör! Vi tror också att du är en person som uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en väl utvecklad förmåga att organisera, planera och prioritera. Du är kommunikativ och lyhörd och har en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1350997".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Socialchef
Maria Engdahl
maria.engdahl@lekeberg.se
0585-487 00 växel

Jobbnummer
9238668

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: