Vi söker kundtjänsthandläggare med placering på Kundcenter i Sun
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Täby eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar mellan 07:00 och 18:00 är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Publiceringsdatum2017-02-02Kvalifikationer Vi söker dig som
• har slutbetyg gymnasium och minst 30 högskolepoäng eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst två års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du
• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer
• har arbetat inom sjukförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationEtt flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 maj 2017. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Marie-Louise Sundström, tfn 010-114 33 75 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Themnér, 010-116 45 19 eller Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Sabina Norén Asplund,
sabina.noren.asplund@forsakringskassan.se , SACO: Heléne Johansson,
helene.johansson@forsakringskassan.se, SEKO:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 17 februari 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Jobbnummer 3298210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.