Vi söker Kontorsansvarig till nyuppstartat kontor!
Manpower Professional / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Manpower Professional arbetar med rekrytering och uthyrning av arbetsmarknadens mest kvalificerade medarbetare, främst inom följande områden: Executive, Engineering, Sales & Marketing, HR och Finance.
Publiceringsdatum2011-05-24Dina arbetsuppgifterTill uthyrning hos en av våra kunder som arbetar med att utveckla avancerad mjukvara söker vi en Kontorsansvarig. Vår kund ingår i en internationell, marknadsledande koncern, med huvudkontor i USA. Företaget befinner sig i en spännande och expansiv fas i Sverige och har nyligen etablerat sig i centrala Göteborg. En stark företagskultur med passion, innovation och "can do"-attityd präglar bolaget och dess medarbetare.
Som kontorsansvarig har du ansvar för företagets lokaler. Du kommer att ha driftsansvar för reception, internservice samt administration. Det är ett omväxlande arbete där du bland annat fungerar som kontaktperson och förhandlar avtal med leverantörer och hyresvärd. Du kommer även vara ansvarig för kontorets inköp och budget. Då företaget befinner sig i ett uppstartsskede kommer du spela en mycket central och viktig roll för kultur och trivsel.
Arbetsuppgifterna innefattar:
• Ansvar för receptionen/internservice
• Ansvarig för kontorslokal
• Avtalshantering med leverantörer
• Inköp- och budgetansvar (ej IT-relaterade inköp)
• Mötes- och konferensvärdinna
• Administration, resebokningar, fakturahantering, arkivering
• Delaktig i planering av trivselaktiviteter
• Övrig kontorsadministration
Vem är du?
Vi söker dig som:
• Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna ifrån ett företag i ett uppstartskede.
• Har utbildning och/eller på annat sätt förvärvade kunskaper inom ekonomi och budgethantering.
• Flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från ett företag i uppstartsskede
• God lokalkännedom
• Meriterande om du har någon form av ekonomiutbildning eller tidigare erfarenhet av budgetansvar
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då den mesta kommunikationen inom företaget sker på engelska
• Mycket goda kunskaper i MS office
Som person är du driven, organiserad och som trivs i en miljö som andas kreativitet och högt tempo. Du har god simultankapacitet samt vana att koordinera och strukturera interna arbetsprocesser. Du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad samt lösningsfokuserad samt är utåtriktad, glad och har skinn på näsan.
Uppdraget är på heltid med start omgående och kan på sikt övergå i anställning hos kund.
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Manpower Professional öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi kan erbjuda:
• Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
• Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via länken nedan. Vi arbetar med löpande urval och vill ha din ansökan snarast. För mer information är du välkommen att kontakta Konsultchef Åsa Mårtensson på 031-61 72 17.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSofia Johansson, 617220
FöretagManpower Professional
AdressManpower Professional
Jobbnummer 942597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.