Vi söker helpdeskmedarbetare
Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Presentation
Tycker du om teknisk problemlösning och då använda dig av ärendehanteringssystem, telefon och mail som främsta arbetsverktyg? Vi hoppas på det för vi är nu i stort behov av hitta dig som vill arbeta som helpdeskmedarbetare, till vår konsultverksamhet. Du kommer att vara placerad på någon av våra kunders kontor som är beläget i Stockholm.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2014-07-01Dina arbetsuppgifterAtt vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset - både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig.
För att du ska trivas i din roll som konsult lägger vi stor vikt i att du som person är social och tycker om att ha kontakt med människor. Tjänsten innebär en hel del kundkontakt därför är det viktigt att du som person också är framåt och driven till att dela med dig av din kunskap till andra människor.
Rollen i en helpdesk innebär att hjälpa slutanvändare med it-support. Du kommer att svara på generella frågor, göra inställningar och applikationsinstallationer. Vidare kommer du också att återställa applikationsinställningar och proaktivt besöka ett visst antal användare per dag. Du kommer samtidigt att finnas tillgänglig vid behov.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du har en adekvat it-utbildning, god teknisk kompetens och erfarenhet från liknande tjänster. Vidare har du goda kunskaper i Windows XP/Vista/7 och Active Directory
För att lyckas i rollen som helpdeskmedarbetare tror vi att du har en god kommunikativ förmåga, tycker om att arbeta med många kontaktytor, har stor social närvaro och är en positiv person. Du är utåtriktad, noggrann och har en god förmåga att skapa bra relationer med både kunder och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din social kompetens.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden Ekonomi, Administration, Life Science och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 38180
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecka Ekberg
rebecka.ekberg@poolia.seFöretagPoolia Sverige AB
AdressPoolia Sverige AB
Kungsgatan 57A
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57A, Stockholm
Jobbnummer 1928098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.