Vi söker förstärkning till vår support
Visma Consulting / Supportteknikerjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Consulting i Skellefteå,
Uppsala,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 600 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 5 500 anställda och omsatte 7 855 miljoner norska kronor 2016.
Är du redo för nya utmaningar? Älskar du att hjälpa kunder att nå sin fulla potential? Vi söker nu ytterligare en engagerad supportspecialist till vårt affärsområde i Skellefteå som i huvudsak arbetar med våra Ciceronprodukter samt tillhörande tjänster.
Rollen som supportspecialist
I rollen som supportspecialist arbetar du i så väl 1st line- som 2nd line support för att hjälpa Vismas kunder att använda våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
Ärendemottagning och kategorisering av ärenden i supporten
Rådgivning kring våra Ciceronprodukter
Utreda fel och finna lösning på kundens problem
Bistå i arbetet med att kvalitetssäkra våra produkter
Din profil och bakgrund
Vi tror att du som söker är engagerad och ansvarstagande samt brinner för utomordentlig service. Du har en förmåga att se helheter och samband samt att tänka och agera proaktivt och långsiktigt. För att lyckas i rollen är du lyhörd, har förmågan att lyssna, förstår kundernas behov och fokuserar på kundnytta och resultat. Du kan konsten att presentera olika lösningar och gör detta på ett pedagogiskt sätt utifrån mottagarens perspektiv. För att trivas i rollen är du en lagspelare som älskar kundkontakt.
En eller flera av följande erfarenheter är meriterande men inget krav:
Tidigare erfarenhet av IT-support för kommuner och myndigheter
Kunskap om offentlighet- och sekretesslagstiftning samt dataskyddslag
Kännedom om ITIL
Arbetat med någon av våra Ciceronprodukter
Varför Visma Consulting?
Visma-koncernen har på kort tid vuxit till ett av Nordens största mjukvarubolag, vilket ständigt öppnar upp för nya möjligheter. Gillar du förändring, entreprenörsanda och nya utmaningar kommer du att trivas hos oss. Visma Consulting består av 130 härliga människor som har kul på jobbet och brinner för att göra våra kunders arbetsliv lite bättre. Hos oss arbetar du med frihet under ansvar- vi har inget kontrollbehov samt litar på att du gör ditt allra bästa. För oss är det viktigt att du som medarbetare utvecklas, utmanas och stimuleras i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder dig stora möjligheter att vara med i ett utmanande och utvecklande arbete.
Publiceringsdatum2018-01-17Så ansöker duHar vi gjort dig nyfiken? Ansök redan idag, men inte senare än 15 Februari 2018. Har du frågor om tjänsten kontakta HR Viktoria Petersson på 0709290391, mail:
viktoria.petersson@visma.com eller Leverans och supportchef Maria Eriksson på 0703114970, mail:
maria.eriksson@visma.com. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktViktoria Petersson +46 709290391, +46 709290391
FöretagVisma Consulting
AdressVisma Consulting
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLindhagengsgatan 94
Jobbnummer 3908485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.