Vi söker en utvecklingsinriktad ekonom till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen / Företagsekonomjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunen omsätter ca 350 miljoner kronor och har ca 560 anställda och är under ständig tillväxt. Verksamheten är organiserad i fyra förvaltningar med politiska nämnder samt i ett bolag. Lekebergs kommuns ekonomiavdelning sköter all ekonomiadministration för kommunens förvaltningar och nämnder och tillhör Kommunstyrelseförvaltningen.
Ekonomiavdelningen är centralt placerad i kommunhuset i Fjugesta, beläget mellan Örebro och Karlskoga med ca 25 minuter åt vardera hållet. Avdelningen ansvarar bland annat för ekonomisk planering och uppföljning, redovisning och bokslut, kravverksamhet samt likviditetshantering.


Publiceringsdatum
2018-07-02

Arbetsuppgifter
Vi har idag flera processer som hanteras manuellt och en del i ditt uppdrag blir att aktivt arbeta för en digitalisering och effektivisering av dessa processer. Tjänsten innehåller idag bland annat systemförvaltarskap för kommunens fakturasystem, daglig hantering av leverantörs- och kundfakturor.
Du kommer att ha en aktiv och betydande roll, både vad gäller att driva på och genomföra digitaliseringsprocessen. Här får du möjlighet att utvecklas, växa in i rollen och få en bred erfarenhet.

Till en början kommer du höra till det ekonomiadministrativa teamet, men när digitaliseringen är genomförd kommer tjänsten att vara av mer kontroll- och ekonomiadministrativt stöd och då kommer du övergå till ekonomteamet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en ekonomisk högskoleutbildning
• har en hög IT-mognad
• har en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift och känner dig bekväm med att tala inför grupper
Meriterande är om du har arbetat inom offentlig förvaltning och erfarenhet av Vismas ekonomi- och fakturasystem.

För att klara den här rollen behöver du vara driven, självständig och serviceinriktad samt ha förmåga att strukturera ditt arbete. Du trivs med ett högt arbetstempo och att ta eget ansvar. Du har ett utvecklingsinriktad förhållningssätt och är inte rädd för utmaning och förändring.
Som person är du positiv, utåtriktad och har lätt att arbeta i grupp samt bidrar till en god stämning. Vi förväntar oss att av dig du är noggrann och analytisk och har förmåga till att se ekonomiska samband i relation till organisationen i stort.
I den här tjänsten tar vi hänsyn till personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: A793189
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Bilock anna.bilock@lekeberg.se

Företag
Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4233266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen: