Vi söker en socialsekreterare till ViCan-teamet inom Arbetsmarkn
Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg Vill du vara med och skapa världens bästa Lundby?
Lundby är en stadsdel i utveckling som får allt mer citykaraktär. Här byggs mycket nytt och idag har vi cirka 42 000 invånare. Förvaltningens 2 200 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad!
Publiceringsdatum2012-06-18ArbetsuppgifterViCan-teamet är en arbetslivsinriktad verksamhet inom Samordningsförbundet Hisingen, Delta, som vänder sig till personer från 18 år och uppåt boende på Hisingen.
ViCan-teamet är ett tvärprofessionellt och tvärsektoriellt team bestående av personal med skilda kompetenser från Arbetsförmedlingen och Stadsdelsförvaltningen. En representant från Försäkringskassan deltar i en del av ViCan-teamets möten. Bedömning av arbetsförmågan sker under åtta veckor genom individuella samtal och funktionsbedömning i teoretiska och praktiska aktiviteter.
Din uppgift i teamet är att ta emot remisser, ha ett första informationsmöte med presumtiva deltagare, genomföra och dokumentera psykosocial utredning, bidra med din kompetens i teamets utredningsprocess och samla information från övriga i teamet, skriftlig sammanställa hela ViCan -teamets utredning samt återkoppla bedömning och handlingsplan i uppföljningsmöte med remittent och deltagare. I vissa fall kan kontakt med andra aktörer förekomma. I vårt arbete är det viktigt att vara beredd på att anpassa arbetsuppgifterna utifrån uppdragsgivarnas efterfrågan.
KvalifikationerSocionomexamen och erfarenhet av utredningsarbete är ett krav och det är bra om du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Det är meriterande om du har en Steg 1 utbildning i psykodynamisk terapi liksom vidareutbildning inom MI.
Det är viktigt att du har fördjupad kunskap om rehabiliteringsprocessen och dess aktörer samt har kunskap om sjukförsäkringen. Du har kompetens och erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa och andra funktionsnedsättningar.
Det är viktigt att du kan omsätta inkomna uppgifter till bedömning av arbetsförmåga och har förmåga att utifrån din profession bedöma individens förutsättningar på arbetsmarknaden. Du är skicklig i samarbetet med såväl ditt team som deltagare och våra olika samverkansparter.
Du tar ansvar för ditt eget och teamets gemensamma arbete och är tillmötesgående och flexibel. Vi sätter värde i att du är en positiv person som ser möjligheter trots att det kan finnas hinder. Du är också intresserad av och engagerad i att delta i teamets utvecklingsarbete och medverkar i detta.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-09-01 , upphör: 2013-06-15
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-02
Vi söker nu en ersättare till ett graviditets vikariat med början den 15/9 2012. Vikariatet varar 9 månader och är på 100%.
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Ange följande referens när du ansöker: A279880
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFüsun Uzuner, Enhetschef, 031-366 76 11
Beata Rackmann, Samordnare, 031-366 76 18
Facklig kontaktAshraf Nasseri, Vision, 031-366 77 13
Larseric Lindskog, SACO/SSR, 031-366 70 26
FöretagGöteborgs stad, SDF Lundby
AdressGöteborgs stad, SDF Lundby
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1275287
Observera att sista ansökningsdag har passerat.