Vi söker en självgående supportekniker för uppdrag i centrala Gö
Technogarden / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Technogarden i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Vi har fått förtroendet att bistå ett expansivt bolag i centrala Göteborg med rekrytering av ensupporttekniker.
Ett drömjobb för dig som brinner för teknik och support av allt från telefoni till kluriga hårdavurproblem, nätverk och kopplingar till serverparken. Du kommer även få vara med och drivaprojekt, dock kommer 98% av din tid handla om att lösa it-ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du kommer rapportera direkt till IT-chefen som ytterst har ansvaret. Du kommer dock att få eget ansvar och förväntas agera självständigt. Körkort är ett krav då du kommer att hantera ett antal olika siter. Majoriteten av din tid kommer dudock att hantera ärenden via telefon. Du bör gilla strukturerat arbete och tycker inte att det är konstigt att mätas på antal lösta case, att jobba med ärendehantering ser du som en självklarhet. Med frihet kommer ansvar, du förväntas att hantera återkoppling till kund tillika förstå att det är ditt ansvar att supporten fungerar mellan 8-17, alla vardagar i veckan. Punktlighet är viktigt, då många är beroende av att du finns på plats. Du kommer att bli en mycket viktig person i organisationen.
Du kommer att alltså få ett riktigt bra jobb tillika en väldigt bra chef.
Du kommer att ansvara för IT-supporten för 200 användare. Därför tror vi att du är proaktiv, att du har en förmåga att se helheten och att du kan arbeta strukturerat med att utveckla IT-supporten. Det viktigaste är dock att du är duktig på Microsofts produkter och att du är serviceminded.
Vi tror att du redan klurat ut att jobbet handlar om attge dina kunder (användare i företaget) hjälp över telefon medproblem relaterade till datorer, telefoner eller system. Vi tror att du har en fallenhet förattgenom att ställa frågor ringa in vad som orsakar problemen, varpå du sedansnabbt och strukturerat sedan kan erbjuda möjliga lösningar. Avgörande för rollen är även förståelsen att dokumentation och proaktivt arbete är a och o. Du förväntas skapa manualer, lathundar och komma med förslag på hur problem kan undvika att upprepas.
Oftaskiljer man på first och second line support. I firstline support är man ofta först med att få kontakt med användaren. En del frågor löser man direkt, men mer komplicerade frågor skickar man vidare till de som arbetar i second line. Det blir allt vanligare att ärenden handlar om it och telefoni. Många användare behöver stöd med att till exempel komma igång och använda sin e-post och kalender i telefonen. Den här tjänsten täcker båda nivåerna, dvs duges här möjligheten attutöver att ta emot ärendet även lösa det alternativt hantera processen med att få det löst, du återkopplar regelbundet till användare och följer slutligen upp att ett löst ärende de factoblivet löst med nöjd slutanvändare som resultat.
IT-gymnasiet eller annan relevant utbildning. Gärnai kombination med ytterligare datautbildning. Körkort är ett krav.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-10-04Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Holgersson
christer.holgersson@technogarden.se +46 767716019
FöretagTechnogarden
AdressTechnogarden
Arenagatan 35
21535 Malmö
KontorsadressArenagatan 35, Malmö
Jobbnummer 3733362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.