Vi söker en personalspecialist med erfarenhet av kommunal verksamhet!

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 700 tillsvidareanställda.

I Lekeberg får du stora möjligheter att arbeta brett och använda all din kunskap och kompetens. Om du uppskattar att ingen dag är den andra lik och att få arbeta med både stort och smått så är detta en arbetsplats för dig! I den mindre kommunen har vi nära till dialog och samarbete mellan tjänstepersoner och politik och här blir du inte en anonym kugge i ett stort maskineri.

Publiceringsdatum
2023-11-14

Arbetsuppgifter
Tillsammans med dina nya kollegor utgör du en nyckelfunktion i kommunen när det gäller personalrelaterade frågor. Som personalspecialist arbetar du proaktivt och konsultativt gentemot kommunens chefer och arbetsuppgifterna innebär både operativt och strategiskt arbete.

Du kommer bl.a att stödja chefer i frågor gällande:
• avtalstolkning, arbetsrätt och förhandling
• lönebildning och löneöversyn
• rekrytering och kompetensförsörjning
• arbetsmiljö och rehabilitering
• utveckling av metoder och arbetssätt inom olika områden
• utbildning till våra chefer inom olika områden
• jämställdhets- och likabehandlingsfrågor
• framtagande samt analys av statistiskt underlag eller annat underlag
• utredningsarbete.

Du kommer att bidra i arbetet med att förbättra rutiner och strukturer för att stödja våra chefer i olika personalrelaterade frågor och i deras chefsroll. I ditt arbete ingår även att ta fram olika styrdokument samt skriva fram beslutsunderlag till politiska beslut inom personalområdet. Du kommer även att vara systemförvaltare för något av våra verksamhetssystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en akademisk examen om minst 180 högskolepoäng som personalvetare eller annan utbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor
• har erfarenhet av kvalificerat personalarbete
• har en god vana och kunskap av att använda digitala verktyg i din arbetsvardag
• är kommunikativ har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• aktuell kunskap om gällande lagar och avtal inom personalområdet
• har erfarenhet av arbete med kommunala avtal

Meriterande är om du har arbetat i något/några av systemen Personec, Winlas, Platina och/eller Stratsys.

Vi förväntar oss att du är en god administratör som planerar, prioriterar och tar ansvar för dina arbetsuppgifter med kvalitet och effektivitet. För att du ska lyckas i den här rollen behöver du som person ha en personlig mognad, vara stabil och ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Din självinsikt gör att du har förmågan att skilja mellan det personliga och professionella och att du också vågar ställa frågor när du stöter på utmaningar.

Du behöver vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och vara lösningsorienterad då den ena dagen aldrig är den andra lik. Samarbetsförmåga och förmågan att skapa sig en helhetsbild av många delar är viktiga tillgångar för att klara rollen, och att du har intresse av och är bra på samarbete och samverkan med chefer, fackliga organisationer, kollegor och externa aktörer ser vi som självklart.

Du tar ansvar för att kontinuerligt underhålla och utveckla dina kunskaper genom omvärldsbevakning och egna initiativ till utveckling. Vi uppskattar att du är en person som kommer med egna idéer på hur man kan utveckla och förbättra verksamheten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1258964".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Kontakt
Tf HR-chef
Peter Brändholm
peter.brandholm@lekeberg.se
0585-487 52

Jobbnummer
8262130

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: