Vi söker en engagerad Enhetschef till Kontaktcenter, Stockholms

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor. På kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare inom de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor. Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.

Vi söker nu en enhetschef till enheten Äldre Direkt som består av ca 20 duktiga medarbetare. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för kontaktcenter och du rapporterar till verksamhetschefen. Inom kort flyttar vi till nya fina lokaler i Globenområdet.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef leder och fördelar du arbetet inom enheten. Du har personal-, budget och arbetsmiljöansvar och leder och fördelar arbetet i enlighet med Serviceförvaltningens värdegrund, KÖRA.

Arbetet innebär att du har ett tätt samarbete med dina enhetschefskollegor och ni följer upp och i samarbete med uppdragsgivarna utvecklar arbetssätt, kvalitet och processer för bästa service till stadens medborgare.

Verksamheten präglas av ett öppet klimat och medarbetarna har stor kompetens, driv och serviceförmåga. Enhetschefsrollen är operativ och genom ett nära ledarskap arbetar du tätt tillsammans med dina medarbetare för att främja engagemang och delaktighet.

Du ges möjlighet att arbeta i en ledningsgrupp med ett öppet klimat och med aktiva och engagerade chefer och erbjuds ett varierat arbete med stor möjlighet att bidra till visionen ett Stockholm för alla.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning och chefserfarenhet från kontaktcenter, kundtjänstverksamhet eller motsvarande. Du har flerårig arbetslivserfarenhet från en ledande befattning samt erfarenhet av utvecklings och förändringsarbete. Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt de sakområden som enheten ansvarar för är meriterande. Då arbetet innefattar många kontaktytor och kommunikationsvägar har du lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person är du strukturerad, uthållig och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och du är duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i agerande och beslut. Du leder och motiverar genom att skapa engagemang och delaktighet. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 2018/407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lins, HR-konsult 08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef 08-508 11 930

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3912508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter: