Vi söker en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående!

ProfessionalConsulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en kommunikativ, noggrann och analytisk person som är utbildad inom ekonomi? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och SAP? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Just nu söker ProfessionalConsulting en ekonomiassistent med kunskaper inom SAP och kundreskontra för ett uppdrag hos vår kund i Kista. Vår kund är ett av Sveriges mest kompletta byggvaruhus, företaget öppnade sitt första varuhus i Sverige 1996 och är snart rikstäckande med 20 byggvaruhus runt om i landet. Idag är de cirka 900 medarbetare i Sverige, men företaget har även verksamhet i Finland, Norge, Baltikum och Ryssland.

Rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer att involvera två huvudsakliga arbetsuppgifter. Du kommer ca 50 % av tiden fokusera på inkommande betalningar via ett relativt nyutvecklat e-handelssystem och kontrollera dessa mot ordar. Du kommer också att hantera krediteringar och returer gentemot e-handelssystemet så att dessa förs över på rätt sätt tillbaka till kund. Resterande 50 % av tiden kommer du att arbeta med att stötta upp avdelningen som arbetar med kundreskontran vilket involverar mycket kundkontakt och kundsamtal. Ärendena kretsar till störst del kring fakturafrågor från kund.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid vilket innebär att du är anställd hos oss på ProfessionalConsulting men arbetar ute hos kund vars kontor är beläget i Kista. Uppdraget förväntas pågå i ca 6 månader. Företaget tillämpar vanliga kontorstider.

Publiceringsdatum
2015-02-02

Profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som tidigare har arbetat med kundreskontra samt använt dig av SAP och Excel i tidigare arbeten. Det är även meriterande om du har arbetat med redovisning. Som person är du utåtriktad, stresstålig och noggrann. Vidare är du analytisk och kommunikativ samt tycker om att interagera med människor. Vi ser också att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både muntligt och skriftligt. Låter detta som en lockande tjänst för dig? Sök idag!

Om företaget
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2150655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: