Vi söker en assistent till upphandlingsavdelningen, vikariat
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Publiceringsdatum2016-10-20BeskrivningVerksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma.
Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Upphandlingsavdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 40 medarbetare, varav 19 arbetar som upphandlare.
Dina arbetsuppgifterSom upphandlingsassistent på upphandlingsavdelningen arbetar du med att bistå upphandlarna i upphandlingsprocesserna. Du sammanställer anmälningar och delegationer. Du gör utskick av kundmeddelanden och nyhetsbrev samt arbetar med uppdatera stadens avtalsdatabas. Att sammanställa statistik, hantera avtalslistor och att vara behjälplig vid sekretessprövning ingår också i arbetsuppgifterna. Som assistent för avdelningen är du även behjälplig med övriga administrativa uppgifter samt vid diarieföring av handlingar. Det är viktigt att du trivs med personliga kontakter och har ett utåtriktat, självständigt arbetssätt.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• En lämplig utbildning för anställningen, gärna KY-utbildning inom offentlig upphandling
• Några års erfarenhet av administrativt arbete, ex som upphandlingsassistent eller inköpsassistent
• Kunskaper inom inköps/upphandlingsområdet
• Mycket god vana av att använda olika IT-verktyg
Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer stora krav på att du är utåtriktad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du är noggrann och strukturerad, trivs i att arbeta i en organisation under utveckling och är inte rädd för nya och förändrade uppgifter.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst.
Tjänsten är ett vikariat t.o.m 1 augusti med chans till förlängning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1006
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiselothe Engelgren, avdelningschef
liselothe.engelgren@stockholm.seMarie Ahlman, HR-konsult 08-508 11720
Facklig kontaktBirgitta Naess, SACO 08 508 406 23
Luis Lopez 08-508 279 29
FöretagStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
AdressStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm
KontorsadressPalmfeltsvägen 5
Jobbnummer 3116628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.