Vi söker en Account Manager som brinner för kaffe!
Hgrec AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi söker en självgående säljare med stort driv och engagemang som vill representera vår kunds varumärket samt sälja vår kunds produkter till en spännande och utvecklande marknad med fokus på kvalité, kunskap och sälj. Målet är att skapa lönsam försäljning, sprida och utbilda produktkunskap och bygga långsiktiga relationer. Du kommer att arbeta med ett starkt varumärke och produkter som ligger i teknikens framkant.
Om vår kund
Vår kund är innovations och världsledande när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium- segmentet för användning i hushåll, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande.
Vår kund är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget och ansvarar för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Vår kund präglas av tydligt formulerad strategi, stolthet över framgångar och ett fokuserat engagemang hos våra anställda där alla bidrar aktivt till deras positiva resultat.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva affärerna i eget distrikt genom att:
Planera din säljcykel
Ringa och boka besök hos återförsäljarna i ditt distrikt
Genomföra kundbesök av befintliga kunder/ återförsäljare
Utbilda och förmedla kunskap om vår kunds produkter
Hantera och vara del i att bygga konceptuella utställningar
Delta på mässor och kundevent
Då produktportföljen allt mer innehåller professionella maskiner består en viktig del av tjänsten av försäljning till partner på den professionella marknaden. Som distriktsansvarig säljare ansvarar du för utvecklingen av försäljningen i distriktet. Jobbet består till stor del av att ge utbildning och säljstöd till samarbetspartnern/ återförsäljaren. Distriktet omfattar mitten och norra Sverige som innefattar delar runt Stockholm, Värmland, Dalarna samt Jämtland. Det innebär en del resor och övernattningar ingår.
Din utgångspunkt ska vara nära Stockholm på grund av att du är en dag i veckan på kontoret i Hammarby Sjöstad för att planera, rapportera och administrera ditt jobb.
Om dig
Som person är du resultatinriktad med en stark drivkraft att lyckas och sätter ett stort värde i att agera professionellt. Vi ser att du har förmåga att planera, genomföra, utveckla och följa upp dina uppgifter självständigt. Du är förtroendeingivande, kreativ, pedagogisk och har lätt för tekniska produkter. Du är också en god lyssnare och har förmågan att skapa långsiktiga relationer, är van att ta ett eget ansvar och planera och organisera ditt eget arbete. Att utveckla dina kunder och göra affärer samt utveckla dig själv är en av dina stora drivkrafter. Du har goda kunskaper att uttrycka dig samt god kännedom i Office-paketet ser vi som självklara. Givetvis har du B-körkort.
Du behöver ha relevant utbildning och några års erfarenhet av försäljning. Har du tidigare erfarenhet ifrån hemelektronik- eller livsmedelsbranschen ser vi det som meriterande. På grund av att en stor del i arbetet är att utbilda och träna andra människor ser vi gärna att du är mycket pedagogiskt och kan till och med visa upp certifierad utbildning inom detta.
Du är erfaren och trygg i din roll som representant och är naturligt entusiastisk.
Du behöver ha erfarenhet av att:
Bygga yrkesrelaterade relationer
Kommunicera och presentera professionellt
Presentera pedagogisk med styrka på att förmedla och motivera (i bästa fall har du en pedagogisk utbildning)
Utbilda andra människor
Strukturera din vardag
Identifiera dig med produkten
Vad kan de erbjuda dig?
Vår kund är ett relativt ung företag med en modern och generös arbetsmiljö. Produkterna och försäljning står i fokus och tack vara en stabil och stark position på marknaden, långsiktiga samarbeten och ett selekterat distributionssystem där konceptuella utställningar och varumärkes värderingar spelar en stor roll är det lätt att finna sig i sina arbetsuppgifter samt sin roll i befintligt team.
Som medarbetare hos vår kund påverkar och utvecklar du själv din karriär utifrån din kompetens och engagemang. Genom dem får du möjlighet att komma in på ett företag fokuserat på den nordiska marknaden med internationell koncernanda. En värld där känsla, smak och upplevelse såsom försäljning står högst upp på dagordningen.
Din ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsprocessen sätts igång omedelbart, intervjuer och urval sker löpande. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju. Skicka din ansökan till
olivia.winkvist@happygroup.se.
Kontaktperson: Olivia Winkvist,
olivia.winkvist@happygroup.sePubliceringsdatum2019-10-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressHGRec AB
Holländargatan 29
11359 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Account Manager".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare HGRec AB (org.nr 559151-9458)
Holländargatan 29 (
visa karta)
113 59 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
olivia.winkvist@happygroup.se Arbetsplats Hgrec AB
Jobbnummer 4856386
Observera att sista ansökningsdag har passerat.