Vi söker dig med kunskp inom bokslut och skatt

Hogia Enterprise Solutions AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Enterprise Solutions AB i Stenungsund

Hogia Enterprise Solutions AB är en del av Hogia som fokuserar på stora nordiska företag med komplexa systemlösningar. Detta medför en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö för oss som jobbar här.

Publiceringsdatum
2015-10-13

Beskrivning
Vi arbetar med de största Redovisnings- och Revisionsbyråerna i Sverige.

De har ofta komplexa systemlösningar, är experter på sitt område men är även vana användare av våra system. De vänder sig till oss när det uppstår problem i deras arbete som är kopplade till våra system.

Vi söker nu en person som vill lägga halva sin tid i vår branschsupport av ekonomiska spetsprodukter (inom Symfoniserien) främst med kompetens inom bokslut och skatt och halva sin tid som konsult med att utbilda våra kunder inom samma produkter. 

Som supportmedarbetare har du dagligen ungefär en handfull ärenden att lösa. För att göra det behöver du förstå kundens vardag och möta dem i deras problemställningar samtidigt som du även behöver vara väl förtrogen med de regelverk som styr arbetet. Det är sällan möjligt att ge raka svar direkt utan du behöver ofta tillgång till kundens material för att felsöka och hitta avvikelser. Vi har förmånen att ha både utvecklare och tekniker i bolaget och vi samarbetar alla för att lösa kundens problem så effektivt och snabbt som möjligt.

Som konsult utbildar du våra kunder i våra system via webben eller på plats ute hos kund. Utbildningarna kan vara både i grupp eller vara anpassade efter en persons individuella behov. 

Fördelarna med en delad roll är att du själv kan fånga upp utbildningsbehov när du talar med kunden samtidigt som du också har ett mycket varierat arbete.

Den ständiga förändringen i regelverk och utvecklingen av våra produkter gör att du hela tiden håller dig ájour på området och vidareutvecklas i din roll.

Är du vår blivande kollega?

En stor del av arbetet handlar om problemlösning och det är därför viktigt att du är analytiskt lagd. Samtidigt är du beroende av en god samarbetsförmåga både med kollegor, andra avdelningar inom Hogia och inte mins med våra kunder. Du kommunicerar väl i tal och skrift och är inte rädd för att tala inför andra. Du är pedagogisk av naturen och kan hantera en krävande situation på ett balanserat sätt. För att förstå bakomliggande processer i våra system är det också viktigt att du har en teknisk nyfikenhet. Erfarenhet av Hogias system är meriterande men ej nödvändigt.

Hogia är en organisation i ständig utveckling och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar och trivs i en prestigelös miljö. 

Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Sannolikt arbetar du idag som Redovisningsekonom eller - konsult alternativt Revisorsassistent sedan några år tillbaka men är nu redo för nya utmaningar. Det är lika viktigt för dig som för oss att utvecklas inom kompetensområdet och du lockas av att kunna använda din kompetens på att nytt sätt.

Vad kan vi erbjuda?
Hogia sätter individen och personlig utveckling i fokus vilket innebär att vi ständigt arbetar för att vidareutveckla våra medarbetare inom sina respektive kompetensområden. Inom ramen för tjänsten utnyttjar du dina kunskaper på området för att fördjupa dig i kundernas problemställningar i systemen och på så sätt hjälpa dem i deras vardag. Det finns också stora möjligheter till utveckling inom bolaget. Baserat på ditt intresse och kompetens, kan du i nästa steg rikta in dig på produktutveckling, utbildning eller utökat kundansvar.

I vår grupp har vi en spridd åldersfördelning men vi önskar en jämnare könsfördelning. Vi är ödmjuka inför vår uppgift, respekterar varandras kompetens och kundernas deadlines. Vi hjälps alla åt för att hjälpa våra kunder på bästa sätt.

Ytterligare information:
Urvalsprocessen sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningsdatumet har passerat.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 2015/44
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Pernhage, rekryterare 0709-238853

Företag
Hogia Enterprise Solutions AB

Adress
Hogia Enterprise Solutions AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2477131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Enterprise Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Enterprise Solutions AB: