Vi söker 2: line support till Service Desk hos kund i Linköping
Experis IT Huvudkontor / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Norrköping,
Kumla eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2016-03-24Dina arbetsuppgifterVi ser ett ökat behov från kund av kandidater som vill arbeta med teknisk support till deras 2:line Service desk. I rollen kommer du att jobba på företagets front desk med olika ärenden såsom problemlösningar och felsökningar, som i viss mån kan vara av längre karaktär. Detta innefattar att du i rollen som 2: line kan komma att jobba med mer djupgående felsökningar samtidigt som rollen innefattar stort kundfokus då du har daglig kontakt med kunder via telefon och mail.
För att trivas i rollen söker vi dig som tycker om att kombinera din tekniska kunskap med att hjälpa kunden utifrån dennes behov.
Vi söker dig som har:
• Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support såsom 1:line eller 2:line
• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik
• Kunskap och erfarenhet av Active Directory
• Kunskap inom Windows 7 och XP
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Gärna ett par eller flera av nedanstående kompetenser:
• Officeprogrammen, Exchange, Outlook, Hårdvara/komponentbyte, datanätverk, fjärrstyrning, telefonsynk, ITIL
Som person är du flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du trivs med att jobba i en föränderlig miljö. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och i grupp. Vi söker dig som brinner för teknisk support, problemlösning och gärna har kundkontakt via telefon.
Känner du dig träffad?
Då kanske du är vår nästa 2:line support!
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos oss på Experis erbjuds du möjligheten till att utveckla dina kunskaper och möjligheten till att jobba hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.
Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och har kontor över hela världen som ger dig möjlighet till att arbeta utomlands. Det finns stora möjligheter till att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson för detta jobbNotera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Sourcing Specialist Johanna Norman på 031-617283 eller
johanna.norman@se.experis.comVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Norman 0730415411
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2745214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.