Verksjurist till Juridikenheten
Tillväxtverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Juridikenheten är tillsammans med enheterna Personal, IT och telefoni, Ekonomi och Kontorsservice organiserad under avdelningen Administration. Juridikenheten består av 9 medarbetare inklusive chefen för enheten.
Enheten lämnar internt juridiskt stöd till avdelningar, enheter och ledningen främst inom områdena förvaltningsrätt, statligt stöd, upphandling, offentlighet och sekretess, civilrätt, processrätt samt EG-rätt. Enheten ansvarar även för myndighetens registratur och arkiv.
Publiceringsdatum2009-09-03Dina arbetsuppgifterEnheten söker nu en verksjurist och de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:
• lämna kvalificerat juridiskt stöd
• ge stöd och råd i upphandlingsfrågor
• kvalitetssäkra utredningar, beslut och avtal
• genomföra interna utbildningsinsatser
• delta i arbetet med interna styrdokument
• företräda myndigheten vid domstol
• skriva yttranden och delta i remissarbete
• delta i myndighetens föreskriftsarbete
• vara personuppgiftsombud
Vår kravprofil - Din kompetens
Du som söker har en akademisk examen inom juridik. Du ska ha erfarenhet av förvaltningsrätt samt erfarenhet av att företräda myndighet eller motsvarande vid mål i domstol. Du har även erfarenhet av lagen om offentligt upphandling.
Erfarenhet av praktiskt genomförande av upphandling, erfarenhet av föreskriftsarbete, sekretessprövningar och EG-rätt är meriterande liksom arbete vid myndighet och arbete med frågor inom myndighetens verksamhetsområde. Vi ser gärna att du har kunskap om personuppgiftslagen, immaterialrätt och EG:s statsstödsregler samt har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du är strukturerad, och noggrann, har hög integritet samt förmåga att arbeta självständigt och ta stort ansvar. Du har också god samarbetsförmåga och pedagogisk förmåga samt ett intresse för myndighetens verksamhetsområde.
Anställningen är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är centralt belägen på södermalm i Stockholm.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta chefen för enheten, Kristina Lindskog, tfn 08-681 92 11
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Theresia Lasu, personalhandläggare, tfn 08-681 95 43.
Fackliga företrädare:
Hans Ahrens, SACO
Bosse Olsson, ST
Båda nås på tfn 08-681 91 00.
Skicka ansökan till
Din ansökan märkt med Dnr 941-2009-905247 sänds senast den 21 september 2009 till:
Tillväxtverket
Personalenheten
Box 4044
102 61 STOCKHOLM
eller via e-post till
tillvaxtverket@tillvaxtverket.seTillväxtverket arbetar för fler och växande företag samt ett hållbart och konkurrenskraftigt näringsliv i alla delar av landet. I Tillväxtverket ingår verksamhet som tidigare har funnits inom Nutek och Glesbygdsverket samt Konsumentverkets uppdrag kring kommersiell och offentlig service.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-09-21
Ange följande referens när du ansöker: 941-2009-905247
Ansökan kan skickas till e-postadress:
tillvaxtverket@tillvaxtverket.seFöretagTILLVÄXTVERKET
AdressTILLVÄXTVERKET
Box 4044
10261 STOCKHOLM
KontorsadressGötgatan 74
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-681 91 00
E-postadress:
tillvaxtverket@tillvaxtverket.se Jobbnummer 500503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.