Verksamhetsutvecklare till Socialkontoret, Strängnäs kommun

Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK / Organisationsutvecklarjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK i Strängnäs

Är du en kommunikativ, ansvarstagande och positiv person som dessutom vill bidra till Socialkontorets utveckling och framtid, då är det här jobbet för dig! Hos oss får du möjlighet att arbeta med en kombination av frågor som innehåller, bland annat, projektledning, analyser och gott samarbete.

Verksamheten Administration och Digitalisering ansvarar för ett operativt och strategiskt stöd för Socialkontorets behov inom nämndadministration, registratur, diarieföring, arkivering, lokalförsörjning, kompetensförsörjning, ekonomi, investeringar, digitalisering och digital förvaltning. Vi är också ett stöd i både intern och extern kommunikation. Verksamheten är sedan 1 mars 2022 ett verksamhetsområde som är indelat i tre områden; verksamhetsutveckling, administrationsenheten och digitaliseringsenhet.

Publiceringsdatum
2023-04-06

Arbetsuppgifter
Vi söker efter en erfaren och innovativ verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering. Uppdraget som verksamhetsutvecklare är ett mångsidigt, självständigt och kvalificerat arbete.

Vi följer en styr- och samverkansmodell baserad på pm3. I din roll kommer du att ha ansvar för att rapportera till Objektstyrgruppen om Socialkontorets IT- och digitaliseringsportfölj. Tillsammans med Objektledare IT ska du ta fram objektplanen, som beslutas av Objektstyrgruppen. Du ansvarar också för att verkställa planen, ta fram beslutsunderlag, följa upp målen och rapportera status.

Du kommer att koordinera initiativ, underlätta samverkan mellan verksamhet och IT, analysera och samordna utvecklingsbehov inom IT och digitalisering, stödja implementeringen av utvecklingsbehoven, kravställning vid upphandlingar och ta fram business case. Dessutom kommer du att leda utvecklingsprojekt och bevaka trender inom digitalisering.

Du kommer att leda och sammankalla Digitaliseringsgruppen, som består av verksamhetsutvecklare från olika verksamhetsområden inom Socialkontoret. Vid framtagning av Regional digitaliseringsstrategi och handlingsplan så kommer du representera Socialkontoret.

Som en del av ledningsgruppen för Administration och Digitalisering kommer du att arbeta tillsammans med verksamhetschef, två enhetschefer och två utvecklare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
• en högskole- eller universitetsexamen som anses vara relevant för tjänsten enligt arbetsgivarens bedömning.
• erfarenhet av verksamhetsutveckling, projektledning och/eller förändringsarbete.
• kunskaper inom tjänstedesign, nyttorealisering, informationssäkerhetsarbete och/eller styrmodellen pm3.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd organisation ser vi det som meriterande.

Som person är du självgående och har en förmåga att initiera och driva arbetsprocesser framåt. Du är proaktiv och innovativ i ditt arbete, vilket leder till utveckling och framgång. Ditt öppna, samarbetsvilliga och problemlösande förhållningssätt gör att du är en värdefull bidragsgivare till ett positivt arbetsklimat. Du är bra på att kommunicera och skapa kontakter med andra yrkesverksamma samt har förmågan att se helheten och ta hänsyn till det övergripande perspektivet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi tillämpar löpande urval så du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "167/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365), https://www.strangnas.se/arbete-och-foretagande/arbete-och-karriar/jobba-hos-oss

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Kontakt
Verksamhetschef administration och digitalisering
Burim Gashi
0152-296 84

Jobbnummer
7633490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK: