Verksamhetsutvecklare, Solna
Skatteverket / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Verksamhetsutvecklare inom dokumenthantering innebär att du utför verksamhetsanalyser, presenterar/föreslår förbättringar och tar fram rutiner och regelverk inom Skatteverkets dokumenthantering (skanning, diarieföring posthantering och arkivering) Du arbetar med begrepps- och informationsmodeller, kravställning vid ny och vidareutveckling, och genomför gallringsutredningar. Vidare bidrar du med expertkompetens inom dokumenthantering till Skatteverket
Du tillhör sektionen dokumentstyrning som driver den strategiska utvecklingen inom området dokumenthantering på Skatteverket, varför du även deltar i övriga projekt inom detta område.
Sektionen dokumentstyrning består av 15 medarbetare med placering i huvudsak i Solna. Sektionen är en del av internservice som organisatoriskt ingår i administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning inom arkivvetenskap om 180hp/120p eller annan likvärdig utbildning
• har arbetslivserfarenhet av elektronisk dokument- och arkivhantering
• har förvärvade kunskaper inom aktuella standarder inom e-arkiv-, dokument- och ärendehantering
• har god kunskap om den lagstiftning som styr myndighetens registrering och hantering av allmänna handlingar
• är analytisk med förmåga att se till helheten
• har god förmåga att planera, strukturera och prioritera sitt arbete
• har god kommunikativ förmåga såväl skriftligt som muntligt
• samverkar och har god samarbetsförmåga
• är utvecklingsinriktad, initiativtagande och drivande har ett konsultativt förhållningssätt
Det är meriterande om du har erfarenhet av något av följande; informations- och procesmodellering, systemförvaltning(pm3), praktisk och dokumenterad erfarenhet av deltagande/ledning av utvecklingsprojekt samt av att driva egna utredningar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-10-04ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan-Erik Aho, sektionschef 010-574 10 71
Sandra Jonsson, HR-konsult 010-572 34 55
Jan-Erik Larsson, facklig kontaktperson ST 010-575 67 62
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 123
17194 Solna
KontorsadressBox 123
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3084483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.