Verksamhetsutvecklare inom ekonomi

Polismyndigheten - Linköping - Polis / Organisationsutvecklarjobb / Linköping
2025-02-11


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Polis i Linköping

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en driven verksamhetsutvecklare till Polismyndighetens Administrativa Center i Linköping. Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens administrativa center är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt ekonomisupport. Vår långsiktiga målbild är att vara Sveriges bästa ekonomicenter. Vi upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen och ansvarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt externredovisning.
Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i grupper såsom, kund, leverantör och redovisning, med en gruppchef i vardera. Sektionen har även fyra verksamhetsutvecklare och ett ledningsstöd som stöttar hela sektionen.
Sektionen har under de senaste åren varit inne i ett intensivt utvecklingsarbete, som har inneburit att tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter och effektivisera arbetssätt. Ett arbete som banat väg för kommande byte av affärssystem, ett arbete som håller på att startas upp och beräknas pågå 2025 till 2026. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven och gärna provar nya idéer som bidrar till enkla och effektivare lösningar.

Publiceringsdatum
2025-02-11

Dina arbetsuppgifter
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du med och driver utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer. Du kommer till en grupp med engagerade och kompetenta kollegor som tar väl hand om varandra.
Du kommer tillsammans med kollegor på PAC, i verksamheten och på IT-avdelningen arbeta med verksamhetsutveckling inom de ekonomiadministrativa processerna. I din verktygslåda har du bland annat en robot, som hanterar drygt 10 uppgifter. Och mer är på gång!
Utveckling inom det befintliga ekonomisystemet Unit4 ERP kommer vara begränsat och fullt fokus kommer istället vara på implementering av det nya systemet Microsoft Dynamics 365 Finance. Du kommer få en nyckelroll i detta projekt, ett införande som bedöms vara ett av de större ERP-projekten under de kommande åren ur ett internationellt perspektiv. För rätt person innebär detta en spännande utmaning med många möjligheter.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
Har relevant akademisk utbildning inom ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
Har erfarenhet av förändrings- och/eller utvecklingsarbeten i närtid, exempelvis som verksamhetsutvecklare eller projektledare
Har erfarenhet i närtid av effektivisering av ekonomiadministrativa processer som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
Har mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, i såväl tal som i skrift

Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
Har erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer
Har erfarenhet av MS Dynamics 365 Finance
Har erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som UBW/Unit4 ERP, SAP, IFS, eller liknande
Har praktisk erfarenhet av att införa eller arbeta med teknik inom Robotic Process Automation (RPA), och/eller Artificiell intelligens (AI) kopplat till ekonomiska processer

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar utveckling och att driva den framåt. Då du arbetar mot långsiktiga mål och resultat krävs uthållighet och förmåga att behålla fokus till dess att projekt och uppdrag är slutförda. Rollen innefattar många kontaktytor så det är viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vidare ställer arbetsuppgifterna krav på att du är lösningsfokuserad, har gott omdöme och ett strukturerat arbetssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Therése Jern, 073-091 30 25
Har du frågor gällande processen så kontakta HR-konsult:
Amanda Öström, amanda.ostrom@polisen.se
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Verksamhetsutvecklare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna på vår hemsida. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via vår hemsida senast den 4 mars 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A077.628/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A077.628/2025".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Linköping - Polis

Kontakt
Theresé Jern
Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta Rekryterande chef:
073-091 30 25

Jobbnummer
9158577

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Linköping - Polis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Polis: