Verksamhetsutvecklare/Funktionellt ansv. till Telefonkundtjänst

Försäkringskassan / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 022027-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för att vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Den ska bli huvudingången till Försäkringskassan för alla ärenden via telefon och e-post. Målet är att utöka servicen och samtalsvolymerna kommer på sikt att fördubblas, vilket innebär att Försäkringskassans Telefonkundtjänst (TK) blir en av Sveriges största. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.

Publiceringsdatum
2008-04-25

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha funktionsansvar för verksamhetsutveckling inom TK:s verksamhet mot angivna strategier och styrkortsmål. Du ansvarar för att omsätta kundbehov, förväntningar och strategiska förbättringsinitiativ till operativa projekt.
Du ska också, tillsammans med ledningen, prioritera utvecklingsområden och leda och driva förbättringsprojekt inom TK-verksamheten. Vidare ska du koordinera gemensamma projekt mot övriga delar av verksamheten. Som verksamhetsutvecklare/funktionellt ansvarig rapporterar du till den nationella chefen för Telefonkundtjänst.
Kompetensprofil
Du ska ha kunskap om utvecklingsmetoder och system/teknik såsom SAP, interaktiv chat och handläggningssystem. För att lyckas i rollen krävs också kunskap om och erfarenhet av projektledning. Det är meriterande om du har kännedom om TK:s lednings- och styrsystem och
ENSA-processer.
Formell kompetens
Högskoleexamen eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens avses flerårig erfarenhet av motsvarande arbete.

Dina personliga egenskaper
Du har analytisk förmåga och är strategisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga samt är mål- och resultatinriktad.
Mer information
Har du frågor om anställningen kan du gärna kontakta chefen för nationell telefonkundtjänst Elisabeth Hultengren på telefon 08-786 90 71 eller 070-305 27 70. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Charlotte Wiborg, telefon 08-786 97 49. Fackliga kontaktpersoner är för SACO-S FK Ola Björkholm, ST-FK Johnny Estius och för SEKO-FK Ebrima Dibba. Samtliga nås på telefon 08-786 90 00.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 022027-2008 senast den 13 maj 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
204290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: