Verksamhetsutvecklare för Treserva till Myndighet

Göteborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Göteborg
2025-01-24


Visa alla socialsekreterarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Publiceringsdatum
2025-01-24

Arbetsuppgifter
Till oss på Förvaltningen för funktionsstöd söker vi nu en verksamhetsutvecklare för Treserva, myndighet.

Som verksamhetsutvecklare kommer du ha ett nära samarbete med dina tre kollegor. Ni är indelade i två inriktningar; utförare och myndighet.

I rollen som verksamhetsutvecklare Treserva är du specialist i Treserva och arbetar med verksamhetsutveckling, utbildning och support i systemet till Treservaanvändare. Du lyssnar in verksamhetens behov av utveckling av Treserva, du planerar, utför och följer upp utbildningar i systemet, anpassade till nyanställda såväl som till befintlig personal. Behov av utbildningar inventerar du självständigt i kontakt med chefer och medarbetare ute i verksamheterna, samt utvärderar löpande om utbildningarna möter verksamhetens krav och behov. Stort fokus under utbildningarna ligger på att handläggningen i systemet är rättssäker och överensstämmande med välfärdens processer samt de lagar och föreskrifter som gäller inom socialtjänstens område.

Du kommer också att delta i relevanta forum och ansvarar för att ta del av, anpassa och fördela information om nyheter och förändringar till berörda användargrupper inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår även regelbundet samarbete med verksamhetsnära LVS Treserva samt systemadministration. Du har i uppgift att genomföra granskningar, ta fram statistik, utföra internkontroller och ta fram underlag till förvaltningens chefer samt att genomföra utredningsuppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomutbildning eller annan universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Du behöver även ha god kunskap om verksamhetssystemet Treserva och utvecklande teknik för systemet. Det är dessutom meriterande om du tidigare arbetat som LVS (Lokalt verksamhetsstöd i Treserva) och har erfarenhet av att hålla utbildningar i Treserva.

I din yrkesroll behöver du kunna förmedla information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du är uppmärksam i ditt bemötande, är positiv samt hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.

Slutligen ser vi att du motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuer kommer att hållas under måndagen den 10 februari.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C231305".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Verksamhetschef Myndighet
Camilla Hesselroth
031-365 10 59

Jobbnummer
9123915

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: