Verksamhetsområdeschef till primärvården Östra Norrbotten, Division Nära
Region Norrbotten / Sjukvårdschefsjobb / Kalix
2022-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsområdeschef till primärvården Östra Norrbotten, Division Nära" (publicerad 2022-12-20) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Till Division Nära söker vi en engagerad verksamhetsområdeschef, tillika verksamhetschef, med ansvar för primärvården i östra Norrbotten som innefattar hälsocentralerna i Kalix, Haparanda, Övertorneå och Överkalix kommuner. Tillsammans med våra kompetenta medarbetare förväntas du leda, utveckla och driva verksamheten framåt.
Division Nära ansvarar för folktandvård och primärvård i Region Norrbotten. Inom divisionen arbetar cirka 1400 medarbetare varav drygt 1000 inom primärvården och knappt 400 inom folktandvården.
Viktiga utvecklingsområden inför framtiden är omställningen till en god och nära vård i Norrbotten och Sverige, där bland annat primärvården i än högre utsträckning ska utgöra basen för den svenska hälso- och sjukvården. I divisionen finns 24 hälsocentraler som drivs inom ramen för den egna regin. Vid varje hälsocentral finns enhetschefer som leder och hanterar den dagliga verksamheten.
Vi söker
Uppdraget som verksamhetsområdeschef ställer höga krav på självständighet, ett tydligt och målinriktat ledarskap samt förmåga att tillvarata och utveckla kompetensen bland medarbetarna. Vi söker dig som är prestigelös och närvarande samt har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du har en förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat med god laganda genom att informera, engagera och motivera dina medarbetare. Andra egenskaper för att lyckas i rollen är lyhördhet, god kommunikativ förmåga samt att du är strukturerad.
Du har universitets- eller högskoleutbildning, företrädesvis inom hälso- och sjukvård eller för uppdraget annan adekvat utbildning samt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi värderar att du har god kunskap om svenskt hälso- och sjukvårdssystem och är väl förtrogen med politiskt styrda verksamheter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och ledarförmåga.
Det här får du arbeta med
Som verksamhetsområdeschef, tillika verksamhetschef, har du det samlade ledningsansvaret för primärvården i ditt område vad gäller budget, personal, kvalitet och produktion. Du ansvarar för att tillsammans med enhetscheferna på hälsocentralerna styra verksamheten kopplat till mål och resultat.
Med engagemang och genuint intresse förväntas du, utifrån Region Norrbottens värderingar, leda och utveckla såväl verksamheten som dina medarbetare. I din roll samverkar du med olika parter såväl internt som extern vilket kräver att du är relationsskapande med god samarbetsförmåga. Du arbetar med ett tydligt och närvarande ledarskap samt verksamhetsutveckling med fokus på jämlik och tillgänglig vård av god kvalitet. Arbetet kräver ett stort mått av ekonomiskt ansvarstagande.
Det här erbjuder vi dig
• Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
• Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
• Länk till våra förmåner
Information om tjänsten
Du erbjuds en tillsvidareanställning i kombination med ett tidsbegränsat chefsförordnande på tre år. Tillträde enligt överenskommelse. Uppdraget är på heltid och dagtid.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "202197".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Norrbotten (org.nr 232100-0230)
Arbetsplats Region Norrbotten
Jobbnummer 7267546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.