Verksamhetsnära förvaltare it-stöd Synergi
Trafikverket / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Som verksamhetsnära förvaltare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Verksamhetsnära förvaltare it-stöd Synergi
Publiceringsdatum2023-07-17Dina arbetsuppgifterSom verksamhetsnära förvaltare är din uppgift att vidmakthålla och vidareutveckla systemet Synergi efter verksamhetens krav och processer. Du kommer jobba i det förvaltningsobjekt som stöttar processen där Trafikverket utreder och analyserar olyckor, tillbud och avvikelser.
Synergi är ett av två it-system i förvaltningsobjektet och är ett utredningsstöd för oönskade händelser för händelsetyperna el- och trafiksäkerhet järnväg, el- och trafiksäkerhet väg, Arbetsmiljöhändelser inom Byggherreansvaret, Naturhändelser, Miljöhändelser och Kriminalitetshändelser. Systemet har ca 2300 användare över hela Trafikverket och är en tredjepartsprodukt från DNV.
Som förvaltare kommer du att delta och bidra i arbetet med att planera, genomföra och följa upp förvaltningsplanen tillsammans med användarrepresentanter från olika verksamhetsområden på Trafikverket och systemleverantör där vi aktivt jobbar för att förbättra system och arbetssätt. Du ansvarar för att systemet fungerar så att alla användare kan utföra sina arbetsuppgifter, vid incidenter leder du arbetet och sköter felsökning självständigt eller tillsammans med Trafikverkets it-organisation och systemleverantören. Du samlar in krav och önskemål från verksamheten som sedan om möjligt omvandlas till lösningar i Synergi, dvs agera som brygga mellan verksamheten och den tekniknära förvaltningen.
Du deltar i eventuella uppdrag och projekt som berör systemet Synergi och omvärldsbevakar informationen kring systemet både ur ett IT och verksamhetsperspektiv. I rollen ingår även att supportera och utbilda användare, vara behjälplig vid framtagande av statistik samt se till att utbildningar och annan dokumentation kopplat till systemet hålls uppdaterad.
Vi är en väl etablerad förvaltning som har ett fint samarbetsklimat och här trycker vi verkligen på att vara pålitliga, engagerade och modiga, vi letar efter dig som vill komma och bli en del av vårt fina gäng.
Övrig information
Placeringsort Borlänge, Solna, Göteborg, Malmö, Västerås, Umeå eller Luleå. Intervjuer planeras via Skype v 36-37. Rekryterande chef finns tllgänglig v 32 för ev frågor gällande tjänsten.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Vi använder främst mail (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. #LI-Hybrid #LI-VW1
KvalifikationerVem är du
För att trivas och lyckas i rollen är du pedagogisk, inlyssnande och med god problemlösningsförmåga som gör att du kan identifiera verksamhetsproblem och utifrån dem vara med att utveckla tekniska lösningar i Synergi utifrån ett process- och verksamhetsperspektiv. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, har en god samarbetsförmåga och drivs av att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt.
Vi söker dig som
Har högskole-eller universitetsutbildning om 180 hp (120p) inom IT alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Har minst ett års erfarenhet av arbete i en processtyrd organisation
Har kunskap om förvaltningsmodellen dvs vidmakthålla, vidareutveckla och tillhandahålla standardiserade lösningar som är knutna till en process
Har erfarenhet av förvaltning av it-system
Har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du
Har erfarenhet av/kunskap om informationsförvaltning/informationsmodellering
Har erfarenhet av systemet Synergi
Har erfarenhet av avvikelsehantering
Har erfarenhet av kravfångst
Har erfarenhet av att skriva tydliga instruktioner och handledning
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Ersättning Månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2023:121".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Tobias Lindberg
0101236497 Jobbnummer 7967519
Observera att sista ansökningsdag har passerat.