Verksamhetsledare till Stöd- och försörjningsenheten

Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten / Administratörsjobb / Falkenberg
2015-09-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsledare till Stöd- och försörjningsenheten" (publicerad 2021-03-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2015-09-17

Arbetsuppgifter
Stöd och försörjningsenheten i Falkenbergs kommun är en del av socialförvaltningens myndighetsavdelning. På enheten arbetar idag 18 personer - 1 verksamhetsledare, 1 kvinnofridshandläggare, 1 ekonomiassistent samt handläggare för försörjningsstöd. Arbetet med försörjningsstöd är uppdelat på en mottagningsgrupp, arbete med löpande kontakter samt 2 ungdomshandläggare.

Vi söker nu en verksamhetsledare då vår nuvarande går till annan tjänst.

Arbetet som verksamhetsledare innebär att ansvara för den dagliga arbetsledningen på enheten. Det innefattar metod - och beslutstöd, ärendefördelning, vardaglig struktur och beslut enligt given delegation. I uppdraget ingår också att säkerställa goda rutiner och rättsäkerhet samt att tillsammans med enhetschef och medarbetare arbeta med metodutveckling med ett extra ansvar för omvärldsanalys. Samarbetet med enhetschef är tätt.

Uppdraget förutsätter samverkan både internt inom förvaltningen och externt, med bland annat arbetsförmedling, försäkringskassa och kommunens arbetsmarknadsenhet.

Verksamhetsledaren är enhetens företrädare på socialförvaltningens sociala utskott.
För att trivas hos oss ska du tycka om att möta olika typer av människor och livssituationer. Du ska vara intresserad av förändringsarbete inriktat på människors grundläggande vardag i kombination med myndighetsutövning. Enheten arbetar dessutom just nu med genomlysning av strukturer och metoder där verksamhetsledaren har ett stort ansvar tillsammans med enhetschefen att driva och utveckla arbetet.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Flerårig erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten. Goda kunskaper om gällande lagstiftning och myndighetsutövning. Tidigare erfarenhet av metod- och arbetsledning är meriterande liksom en bred erfarenhet av socionomers yrkesområde inom kommunal verksamhet.
Du är flexibel, har god samarbetsförmåga, har förmåga att skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Du bör ha god förmåga att kommunicera i tal och skrift Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team och att du har vana att arbeta processinriktat
Vi vill att Du även har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd samt i övrigt ha ett metodisk/pedagogiskt och strukturerat arbetssätt. Kunskaper i och erfarenhet av MI-baserat arbete är meriterande då enheten har denna inriktning i kompetensutveckling och handledning.
Vid rekryteringen läggs stor vikt vid sökandens personliga lämplighet. Detta då tjänsten både handlar om myndighetsutövning gentemot enskilda och att ha en arbetsledarroll i arbetsgruppen.
B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Då urval och intervjuer sker löpande så ber vi dig skicka in din ansökan omgående.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-01 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 3094-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Berge, Enhetschef 0346-88 52 65

Facklig kontakt
Facklig representant kan nås via kommunens konta 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten

Adress
Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 FALKENBERG

Jobbnummer
2433974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten: