Verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Polismyndigheten söker en verksamhetscontroller till ekonomiavdelningens kansli.
Kansliet ansvarar för att stödja avdelningschefen med planering och uppföljning samt intern styrning och kontroll av verksamheten på övergripande nivå. Kansliet ansvarar även för andra avdelningsövergripande frågor samt för beredning av underlag till olika forum, inom avdelningen men också gentemot andra aktörer inom myndigheten. Vi är också avdelningens kontaktpunkt gentemot andra avdelningar och polisregioner. Kansliet består för närvarande av sex personer.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens ekonomi- och verksamhetsstyrning, lokalförsörjning, service, miljöledning samt inköp och upphandling av varor och tjänster.
Ekonomiavdelningen består av ca 400 anställda som finns på flera orter i landet.
Publiceringsdatum2018-12-21ArbetsuppgifterSom verksamhetscontroller kommer du att:
• Driva, hålla samman och utveckla arbetet med verksamhetsplanering och uppföljning samt intern styrning och kontroll av ekonomiavdelningens verksamhet på övergripande nivå
• Delta i arbetet med andra avdelningsövergripande frågor
För att möjliggöra ditt uppdrag ingår du i avdelningen ledningsgrupp.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Akademisk utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten
• Några års aktuell erfarenhet av arbete med verksamhetsplanering och uppföljning
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper Microsoft Office paketet
Meriterande:
• Erfarenhet av att ha arbetat med styrningsfrågor, planering och uppföljning i en komplex organisation
• Erfarenhet av att driva utveckling av processer och annat utvecklingsarbete
• Erfarenhet av statlig verksamhet
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har ett driv och vet hur du ska lägga upp arbetet för att det ska bli så enkelt som möjligt för andra att bidra med sina delar till helheten. Vidare tycker du om att samarbeta och kommunicera med andra. Du är även noggrann, analytisk och strukturerad i ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Så ansöker duGenom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult,
marie-s.nilsson@polisen.se.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-11
Ange följande referens när du ansöker: C24067/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Järmark 010-563 49 13
FöretagPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
AdressPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4524426
Observera att sista ansökningsdag har passerat.