Verksamhetschef för Ledningsstöd, Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
2024-06-24


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla verksamheten inom omsorgsförvaltningen? Motiveras du samtidigt av strategiska uppgifter, ledarskap och att skapa goda förutsättningar för verksamheter genom att identifiera och förstå deras behov? Sök då tjänsten som verksamhetschef för ledningsstöd Omsorgsförvaltningen. Tillsammans formar vi vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens alla invånare!

Omsorgsförvaltningen med cirka 1 275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt hälso- och sjukvård och korttidsboende. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom HR, förvaltningsekonomi, systemförvaltning, utredare med flera. Vi erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan enskilde, närstående och medarbetare samt andra samhällsaktörer.

En del av Sandvikens kommuns vision är att göra varandra bättre - Vi tror på öppenhet, delaktighet och respekt. Hos oss är det viktigt att du får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, att det är balans mellan arbete och fritid och att vi har roligt tillsammans. Det ger i sin tur en framgångsrik och utvecklande kommun.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• Semesterväxling
• Oreglerad arbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Hälsofrämjande aktiviteter
• Extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• Personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2024-06-24

Arbetsuppgifter
Ledningsstödet utgör en viktig roll i att förse förvaltningens chefer, på alla nivåer, med kvalificerat stöd för att ge bästa möjliga förutsättningar att lyckas i uppdraget. Arbetsgruppen omfattar administrativt stöd, ekonomi, utvecklingsenhet, handläggarenhet, systemförvaltning, MAS (medicinskt ansvarig sköterska), personalförsörjning och HR. Som verksamhetschef kommer du att ansvara för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling för enheten ledningsstöd. Du rapporterar till förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp och förväntas där ha ett övergripande perspektiv för att nå goda resultat inom förvaltningen. Utifrån politiskt uppdrag kommer du tillsammans med förvaltningschefen utveckla verksamheten, omvärldsbevaka och alltid utgå från ett brukarperspektiv och kvalitét.

Helhetssyn, samverkan och dialog är det som förväntas genomsyra i ditt ledarskap. Ledningsstödet består av ett härligt team som alla sitter centralt på förvaltningen. Det är en utvecklingsinriktad organisation där du har till uppgift att skapa en miljö där medarbetarna känner sig engagerade och involverande. För att lyckas i uppdraget förväntas du ha en god samverkan med respektive verksamhet för att lyssna in och förstå deras behov och förväntan på leveranser. I uppdraget ingår att leda, planera, utveckla, följa upp och styra verksamheten kostnadseffektivt och med god kvalitét. Du förväntas även samordna tvärfunktionella uppdrag/projekt inom ledningsstödet, ansvara för förvaltning och uppföljning av utvecklingsarbete- samt förvaltningens ledningssystem.

Kvalifikationer
Du har flerårig arbetslivserfarenhet av budget- och personalansvar. Då ditt personalansvar omfattar både medarbetare och chefer söker vi dig som tidigare har lett via chefer. Du har en akademisk utbildning som bedöms som relevant för tjänsten samt tidigare erfarenhet från en politiskt styrd organisation med tillhörande kunskaper om den offentliga processen. För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetet utifrån ett ledaskap som visar omtanke, stimulerar till nya idéer och är en förebild så att dina medarbetare mår bra och kan prestera. Utöver detta så innehar du B-körkort för manuellt växlad bil samt behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet och förståelse för stödfunktioner i en kommunal verksamhet anses meriterande. Likaså tidigare erfarenhet av personalsystemet Personec och/eller verksamhetssystem Hypergene.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och ditt ledarskap. Vi söker därav dig som leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra där du skapar engagemang och delaktighet. Vi förväntar oss att du besitter förmågan att tänka strategiskt och inta ett brett perspektiv på frågor. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar dina handlingar till detta. Samtidigt har du förmågan till helhetssyn där du förstår din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Du har en fallenhet för muntlig kommunikation där du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt små- och stora grupper. Du är mottaglig och lyssnar in motparten samt anpassar din kommunikation utifrån det. Vidare så förutsätter vi att du är trygg, stabil och har god självinsikt. Att du besitter förmågan att se relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Intervjuer för tjänsten kommer att ske i etapper under veckorna 34 till 37.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Vill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "88-24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Rekryterare
Frida Hurtig Skjutare
frida.hurtig.skjutare@sandviken.se
026-240961

Jobbnummer
8763987

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: