Verksamhetsansvrig

Freja Assistanstjänst AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Freja Assistanstjänst AB i Stockholm

Freja Assistanstjänst är ett etablerat företag inom omsorgen. Företaget har funnits sedan 2008 och har vunnit olika priser för en kvalitativ arbetsinsats.

Inom företaget finns olika hjälpinsatser bland annat Personlig assistans, hemtjänst, boendestöd samt ledsagar/avlösareservice. I dagsläget hjälper företaget över 120 personer med olika hjälpinsatser.

Som vårdföretag fyller man en viktig funktion för grupper i behov av olika former av stöd i vardagen.

Freja assistanstjänst erbjuder ett varmt och omtänksamt arbetsklimat där man värnar om både anställda och kunder.

Du kommer att arbeta med engagerade kollegor och få möjlighet att verka i en platt organisation.

Arbetet är måndag-fredag och företaget har kollektivavtal.

Publiceringsdatum
2015-05-04

Dina arbetsuppgifter
• Kontaktperson och språkrör för våra kunder gentemot både kommun och Försäkringskassa.
• Personalansvar och personalplanering, schemaläggning för både kunder och personal.
• Ge medarbetarna stöd och service i frågor gällande arbetsmetoder, återkoppling, tolkning av beslut samt genomförandeplaner för kunder
• Representera Freja assistanstjänst i kontakt med myndigheter, anhöriga och kunder även delta i olika kundevent.
• Du har arbetsvana av dokumentation och administrativ arbete
• Vi lägger stor vikt vid att det stöd och den service vi ger våra kunder ges på ett sådant sätt att den stärker den enskildes tilltro till sin egen förmåga och anpassas utifrån den enskildes aktuella behov.
• Rekrytering, schemaläggning, kontroll av löneunderlag
• Du ansvarar att intentionerna i akt lagstiftning följs
• Du som verksamhetsansvarig agerar förebild och deltar i enhetens samtliga arbetsuppgifter
• I samråd med verksamhetschefen ingår ledning, administration, planering, samordning och uppföljning av alla verksamheter.
• Du kommer att ha ansvar för kvalitetssäkring kring många olika processer, där du ansvarar för att förbättra processer med undermålig kvalitet
• Du är ansvarig för upprättande och revidering av individuella genomförandeplaner och övriga dokumentation. Genomförandeplanen gås igenom med respektive brukare 1 gång/år.

Vi söker dig som
• Har högskoleexamen/poäng inom HR eller relevant kurser inom social omsorg
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper om lagar som styr verksamheterna det vill säga Lagen om särskild service till vissa funktionshindrade (LSS) samt Socialtjänstelagen (SoL)
• Är mycket noggrann och effektiv
• Är prestigelös och lösningsinriktad
• Är ödmjuk och lyhörd för andra människor
• Är flexibel både i de egna arbetsuppgifterna och för att även kunna stötta upp t.ex. vid underbemanning
• Du är stabil, strukturerad och tydlig ledare
• Har erfarenhet inom arbetsområdet
• Har stor datavana/erfarenhet. Utbildning inom området är en merit men inget krav
• Du är stresstålig och kan hålla flera saker samtidigt
• Du har rekryteringsvana och är noggrann med introduktioner och ev. lönesättning utifrån företagets bestämda ramar och regler.
• Körkort krävs

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-18
Ansökan kan skickas till e-postadress: leyla.anabestani@frejaab.se

Företag
FREJA ASSISTANSTJÄNST AB

Adress
FREJA ASSISTANSTJÄNST AB
Viveka Trolles Gränd 8, 4 tr
16554 HÄSSELBY

Kontorsadress
Viveka Trolles Gränd 8, 4 tr
HÄSSELBY

Jobbnummer
2276233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Freja Assistanstjänst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Freja Assistanstjänst AB: