Verksamhetsansvarig för Kvinno- och tjejjouren Miranda
Kvinnojouren Miranda / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kvinnojouren Miranda i Katrineholm Kvinno- och tjejjouren Miranda i Katrineholm och Vingåker är en ideell organisation som är politiskt och religiöst obunden. Vi arbetar för kvinnors och tjejers rättigheter och ett jämställt samhälle fritt från våld.
Vill du leda och arbeta i en organisation som gör skillnad för kvinnor som blivit utsatta för våld eller hot i sina nära relationer? Då är du rätt person då vi söker en verksamhetsansvarig för Kvinno- och tjejjouren Miranda. Vi erbjuder dig ett värdefullt arbete som innehåller bland annat:
• Stor variation på arbetsuppgifter med ett spännande och utmanande innehåll
• Närhet till beslut
• En aktiv styrelse och ideella
• Möjlighet till support och utbildningar från riksförbundet Unizon
• Kontinuerlig handledning
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat
• Leda, ansvara för och vara delaktig i jourens dagliga verksamhet, t.ex. genom att bedriva samtal och stötta kvinnor och barn som söker sig till jouren
• Vara kontaktperson till kommuners socialförvaltning, socialnämnd och övriga myndigheter
• Ansvara för ansökningar om olika projektresurser till exempelvis kommun, socialstyrelse och länsstyrelsen på uppdrag av styrelsen
• Samordna den utåtriktade verksamheten och vara jourens ansikte utåt
• Bedriva kvalitet- och utvecklingsarbete inkl. omvärldsbevakning inom området
• Informera styrelsen och de ideella om verksamheten
• Utbilda och leda ideella
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och har förmåga att fatta beslut. Vi vill att du har erfarenhet av socialt arbete och/eller erfarenhet av att hjälpa kvinnor i svåra situationer. Du har en akademisk utbildning inom det beteendevetenskapliga området eller annan relevant högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du ska vara insatt i de regelverk och lagar som styr olika kommuners arbete inom området.
Du är också van vid att utbilda och informera i olika forum och kunna driva projekt och jobba resultatinriktat. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa uppdrag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Placeringsorten är Katrineholm och vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret.
Tjänsten är en heltidstjänst där du till stor del styr din egen arbetstid men tjänstgöring på kvällar och helger kommer att förekomma.
Har du frågor om tjänsten kontakta Mirandas styrelseordförande Csilla Norenius 073-7060331. Du är välkommen att skicka din ansökan med ditt löneanspråk till
styrelsen@jourmiranda.se senast den 25 november 2016.
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och har förmåga att fatta beslut. Vi vill att du har erfarenhet av socialt arbete och/eller erfarenhet av att hjälpa kvinnor i svåra situationer. Du har en akademisk utbildning inom det beteendevetenskapliga området eller annan relevant högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du ska vara insatt i de regelverk och lagar som styr olika kommuners arbete inom området.
Du är också van vid att utbilda och informera i olika forum och kunna driva projekt och jobba resultatinriktat. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa uppdrag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Placeringsorten är Katrineholm och vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret.
Tjänsten är en heltidstjänst där du till stor del styr din egen arbetstid men tjänstgöring på kvällar och helger kommer att förekomma.
Kvinno- och tjejjouren Miranda i Katrineholm och Vingåker är en ideell organisation som är politiskt och religiöst obunden. Vi arbetar för kvinnors och tjejers rättigheter och ett jämställt samhälle fritt från våld.
Publiceringsdatum2016-11-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-25
KontaktCsilla Norenius
FöretagKvinnojouren Miranda
AdressKvinnojouren Miranda
Box 370
64123 Katrineholm
KontorsadressHalvergatan 1
Jobbnummer 3162354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.