VD/Verksamhetschef
Dagöholms Behandlings- och Utbildningscenter / Ekonomichefsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dagöholms Behandlings- och Utbildningscenter i Katrineholm Dagöholm är ett behandlingshem med en helhetssyn på beroende och har fokus på individens behov. Verksamheten utgår ifrån alla människors lika värde och att alla kan utvecklas. Arbetsmetoderna bygger på en psykodynamisk/systemteoretisk och miljöterapeutisk inriktning med uppdragsstyrda och strukturerade behandlingar. En av våra styrkor är samarbetet med andra aktörer såsom kamratstöd för att främja eftervården och stärka skyddsnätet. IOGT-NTO är huvudman för stiftelsen. Enligt ett beslut från kongressen kommer Dagöholm sikta på att utveckla verksamheten utan substitutionsbehandling. IOGT-NTO har en vision om en värld, där alkohol och andra droger inte ska hindra människor från att leva ett fritt och rikt liv.
Vi söker nu
VD/Verksamhetschef.
Publiceringsdatum2014-12-01Dina arbetsuppgifterSom VD får du helhetsansvar för ekonomi, personal och verksamhet inklusive planera, leda, samordna, utveckla och kvalitetssäkra arbetet. Verksamheten omfattar ett HVB-hem med 28 platser för behandling och 12 för långtidsboende. Klienterna är kvinnor och män med missbruks-/beroendeproblematik, psykisk och fysisk ohälsa samt psykosocial problematik. Behandlingsprogrammet utgår ifrån vårdplan och genomförandeplan. Dagöholm erbjuder neuropsykiatriska utredningar och använder bedömnings-/skattningsinstrument som ASI, KASAM och SCL-90. Personalen som består av cirka tjugotalet personer arbetar med MI, ÅP och individuella kognitiva/psykodynamiska samtal. Det finns också möjlighet att arbeta med ett minnesträningsprogram, förberedande skola, hälsoprofiler, erbjuda friskvård samt social träning med tillgång till träningslägenhet. Under en övergångsperiod fram till 2016 har vi klienter med substitutionsbehandling och man behöver därför arbeta med upphandlingar för att ta emot nya klienter i enlighet med vår nya inriktning.
KvalifikationerI enlighet med IVO:s bedömning av tillståndsbärare för HVB-verksamhet söker vi Dig med examen från socionomprogrammet med inriktning mot psykosocialt behandlingsarbete eller motsvarande. Du har erfarenhet av chefskap inklusive att leda förändringsprocesser. Vidare är du väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet (Sol och LVM) samt har omfattande dokumenterad kompetens i socialt arbete med HVB-verksamhet inom missbruks-/beroendebehandling. I en konkurrensutsatt verksamhet söker vi en god ledare som är affärsinriktad, utvecklingsfokuserad och pådrivande och har god administrativ förmåga. Du behöver vara analytisk, nytänkande och initiativrik samt trivas med att arbeta strategiskt och operativt. Ditt ledarskap präglas av lyhördhet, ansvarskänsla, mod och öppenhet. Naturligtvis delar du nykterhetsrörelsens värderingar och förväntas vid anställningens starta vara medlem i IOGT-NTO.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tjänsten inleds med provanställning.
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-14
Välkommen med Din ansökan via e-post.
Preliminärt kommer intressanta kandidater bjudas in till intervjuer från och med vecka 5. Den här rekryteringen sker i samarbete med IOGT-NTO som tar emot och administrerar ansökningarna.
Ange följande referens när du ansöker: VD Dagöholm
Ansökan kan skickas till e-postadress:
meningsfullajobb@iogt.seKontaktVD/Verksamhetschef, Anna-Lena Borén tfn 0150-66 41 50 alt 070-838 35 91
anna.lena.boren@dagoholm.seOrdförande, Hanna Broberg
hanna@broberg.netFöretagDagöholms Behandlings- och Utbildningscenter
AdressDagöholms Behandlings- och Utbildningscenter
Behandlingshemmet Dagöholm
64162 VALLA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0150-664100
Faxnummer: 0150-664083
E-postadress:
meningsfullajobb@iogt.se Jobbnummer 2086788
Observera att sista ansökningsdag har passerat.