Växeloperatörer med funktion som PKC-operatör
Polismyndigheten Västra Götaland / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Vårgårda eller i
hela Sverige Vi söker nya medarbetare till polisens kontaktcenter/växeln i Göteborg. Myndigheten tillämpar 6 månaders provanställning. Vid fullgjord och godkänd utbildning kommer provanställningen att övergå till en tillsvidareanställning.
Allmänt
Polisens kontaktcenter (PKC) är idag en av sju enheter inom länsordningspolisen. I enhetens verksamhet ingår telefonväxeln vid polismyndigheten i Västra Götaland, förlagd till Göteborg. Växeln ger service till ca 8000 anknytningar inom rättsväsendet i Västra Götaland och Halland.Växeln ska besvara inkommande samtal på ett professionellt och effektivt sätt i enlighet med polisens värdegrund. Växeln har öppet dygnet runt, årets alla dagar och tillämpar treskiftstjänstgöring med period-planerad arbetstid. Vi står nu inför en utökning av verksamheten och söker därför nya medarbetare.
Publiceringsdatum2011-11-29Dina arbetsuppgifterDu ska som operatör vid telefonväxeln snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Ekobrottsmyndigheten.
KvalifikationerDu ska
• ha gymnasiekompetens eller motsvarande
• ha en utpräglad servicekänsla
• ha mycket goda kunskaper i svenska språket med förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift
• ha god förmåga att uttrycka dig i engelska språket
• ha känsla samt förmåga att på ett professionellt sätt bemöta allmänhet och medarbetare
• vara beredd att arbeta såväl vardagar som helger, dagar, kvällar och nätter
• ha goda datakunskaper
• ha en god analytisk förmåga, du ser sammanhang och prioriterar rätt
• ha förmåga att arbeta självständigt men även har lätt för att samarbeta.
• ha stor stresstålighet och vara flexibel
Meriterande är
• telefonistutbildning
• erfarenhet från arbete i telefonväxel och/eller callcenter
• ytterligare språkkunskaper
• för arbetsuppgifterna annan relevant formell kompetens
Dina personliga egenskaperVi söker dig som vid stor arbetsbelastning kan kommunicera lugnt och behålla en god organisationsförmåga utan att kvalitetskraven eftersätts. Du ska också ha förmågan att möta särskilt krävande situationer på ett korrekt och föredömligt sätt.
Övrig informationAnställningen inleds med en för funktionen utformad grundutbildning under ca åtta veckor.
I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas. Vi eftersträvar en jämn åldersfördelning.
Ytterligare information lämnas av bitr enhetschef Börje Rubensson telefon 010-565 43 93 eller gruppchef Bodil Nydewall, telefon 010-565 29 33.
Facklig företrädare i ärendet är Christina Staffansdotter, OFR/S, Niklas Andersson, SEKO och Anna Lindgren, JUSEK. Samtliga nås på telefon 114 14.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
Skriftlig ansökan tillsammans med meritförteckning samt uppgift om referenspersoner (ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg, eller e-post:
platsansokan.vastragotaland@polisen.se senast den 12 december.
POLISMYNDIGHETEN
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-12
Ange följande referens när du ansöker: AD 713-30985/11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
platsansokan.vastragotaland@polisen.seFöretagPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
AdressPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG
KontorsadressSTAMPGATAN 28
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
Jobbnummer 1092210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.