Vass upphandlare/avtalscontroller med förmåga att utveckla affär

Trosa kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Trosa
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trosa, Gnesta, Nynäshamn, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trosa kommun i Trosa, Södertälje eller i hela Sverige

För många börjar Trosa kommun som en sommarförälskelse som övergår till något mer. Våra verksamheter genomsyras av Trosaandan som är en känsla som nästan går att ta på. Det är det varma bemötandet mellan kollegor, och en chef som ser dig, ger dig ansvar och stöttar dig i din utveckling. På grund av vår litenhet har du stora möjligheter att utvecklas och göra avtryck, och har alltid nära till kollegor, näringsliv och medborgare.


Vi är stolta över att som kommun ha Sveriges mest engagerade medarbetare, ett av landets bästa företagsklimat och dessutom Sveriges nöjdaste medborgare.

Vill du bli en del av detta? Välkommen med din ansökan!



UPPDRAG
Trosa kommun är en liten kommun med hög tillväxt, och med växandet kommer många investeringsprojekt. Vår upphandlingsenhet behöver utökas med en kombinerad roll som upphandlare och avtalscontroller. Du har stora möjligheter att påverka din roll. Du ges möjlighet att utveckla upphandlingsarbetet med tillämpning av nya upphandlingsmodeller och metoder för avtalsvård och uppföljning. Kommunens mindre storlek ger en bredd i ditt uppdrag då du kommer i kontakt med en stor variation av verksamheter.

Du ansvarar som en av kommunens två upphandlare för att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader tillsammans med verksamhetsansvariga. Du ser upphandlingens strategiska betydelse för kommunen genom att planera, leda och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning och leverantörskontroll. Du utarbetar förfrågningsunderlag, utvärderar anbud, deltar ibland i förhandlingar, upprättar och implementerar avtal. Du leder interna nätverk och representerar Trosa kommun i externa nätverk för inköp och upphandling. Din roll i offentliga affärer blir en viktig del i att bidra till att säkra kommunens resultat och kvalitet.

I rollen som avtalscontroller arbetar du i nära samverkan med ekonomiavdelningen och verksamheter. Rollen innebär en aktiv avtalsuppföljning, bland annat av våra avtal med entreprenader. Du kommer att analysera inköp genom att sammanställa och presentera statistik, ta fram nyckeltal och visa på förbättringar och besparingar. Du behöver kunna kommunicera resultatet och hålla i internutbildningar.

Tjänsten är organiserad inom Kultur-, fritids-, teknik- och servicekontoret och din chef blir produktionschef Kerstin Tibbling.



KOMPETENS
Vi söker dig som har:

• Flerårig erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete av tjänster
• Kunskap om upphandlingssystem
• God kunskap om och god erfarenhet av windows system (excel, word, mfl)
• Eftergymnasial utbildning (högskola/KY)
• B-körkort

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet från offentlig sektor, med fördel kommun.
• Erfarenhet av och kännedom om lagen om offentlig upphandling.
• Kunskap om/erfarenhet av avtalsrätt.
• Erfarenhet från och kunskap om de allmänna bestämmelser som finns i byggbranschen (AB, ABT, ABK, AMA, ABFF m.fl.).
• Kännedom om hur en kommun fungerar och hur upphandlingsärenden hanteras i den politiska beslutsprocessen.

Vi söker dig som har erfarenhet att kunna sätta upp ramar för uppdraget och ta initiativ till en struktur kring avtalsuppföljning.

Du trivs med att arbeta självständigt, tar egna initiativ och är van vid att själv lägga upp ditt arbete. Du har en självklar trygghet som gör att folk får förtroende för dig. I möten med våra verksamheter, kunder och entreprenader är du både den som kan skapa relationer och samtidigt våga ställa krav.

Du har förmågan att med lätthet röra dig mellan helhet och detaljer samt se hur dessa påverkar varandra. Det innebär att du kan bryta ner och följa upp stora avtal, hela tiden med ett affärstänk utifrån kommunens bästa. Vidare är du affärsmässig och ekonomiskt medveten. Du är strukturerad och noggrann och gillar att arbeta mot tydliga deadlines.



INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Januari 2021 eller enligt överenskommelse



ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-10-26

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trosa kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trosa kommun (org.nr 212000-2957), https://www.trosa.se/

Jobbnummer
5422603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trosa kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trosa kommun: