Vårdadministrativ sekreterare
Vårdadministrativ service, Område 2, Södra Älvsborgs Sjukhus / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vårdadministrativ service, Område 2, Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, är en av fyra sjukhusgrupper i Västra Götalandsregionen. SÄS är ett komplett akutsjukhus och bedriver länssjukvård inom, de för länssjukhus, vanligaste förekommande specialiteter. SÄS ansvarar även för barn- och ungdomsmedicinska och psykiatriska öppenvårdsmottagningar i kommunerna i Sjuhärad.
Vi är ett hälsofrämjande sjukhus med fokus på vård, behandling och arbetssätt som sätter patienternas behov i första rummet. Vi utvecklar våra verksamheter genom processtänkande och ett tvärprofessionellt samarbete.
Webbplats
www.vgregion.se/sasFacebook
www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr Vi söker en vårdadministrativ sekreterare till verksamhetschefen på Medicinkliniken.
Vårdadministrativ service (VAS) är en samlad enhet för medicinska och vårdadministrativa sekreterare och assistenter. VAS ger vårdadministrativt stöd till SÄS verksamheter. VAS-område 2 organiserar sekreterare inom Medicinkliniken.
Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som vårdadministrativ sekreterare och som vill arbeta mot verksamhetens behov och mål. Du är flexibel, serviceinriktad och har viljan att var en del av verksamhetens stödfunktion. Du är van att ta egna initiativ, du kan organisera ditt arbete självständigt och kan arbeta i team. Du kommer vara direkt support mot verksamhetschefen på Medicinkliniken men du kommer vara anställd på Vårdadministrativ Service(VAS).
I huvudarbetsuppgifterna ingår bl a
- Administrativt stöd åt verksamhetschef
- Mötesadministration
- Dokumenthantering och framtagande av presentationsmaterial
- Planering/bokning av möten, konferenser och där tillhörande administration
- Att vara informationsförmedlare och koordinator
- IT-ansvar/support, behörighetsadministration
Vi söker dig som har
- Utbildning i vårddokumentation, högskola alternativt KY-utbildning för medicinsk sekreterare samt några års erfarenhet
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska
- God estetisk känsla för språkbruk och layout
- Stor datorvana och IT-kunskap, gärna erfarenhet från Heroma
- Vana i Outlook mail och kalender
- Strukturerat arbetssätt och förmåga att skapa goda kontakter
Vi genomför urval och intervjuer löpande under ansökningstiden så varmt välkommen med din ansökan.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Publiceringsdatum2018-07-09Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4349
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Håkansson, enhetschef 033-616 24 01
FöretagVårdadministrativ service, Område 2, Södra Älvsborgs Sjukhus
AdressVårdadministrativ service, Område 2, Södra Älvsborgs Sjukhus
Brämhultsvägen 53
50182 Borås
KontorsadressBrämhultsvägen 53
Jobbnummer 4253829
Observera att sista ansökningsdag har passerat.