Vägspeditör till spännande kund i Göteborg!

Aditro Logistics Staffing AB / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-07-22

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Dina arbetsuppgifter
Gillar du arbete i högt tempo och har tidigare erfarenhet av spedition? I så fall borde du kolla hit! Just nu söker vår kund på Hisingen flera vägspeditörer. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att registrera, boka och schemalägga transporter. Rollen innebär också en daglig kundkontakt med olika samarbetspartners och rederier. Vidare kommer du även att arbeta med avvikelsehändelser, dokument- och fakturahantering, avisering till kunder och mycket mer!
Placering för tjänsten kommer att vara hos vår kund på Hisingen. Kunden präglas av ett stort kundfokus och kreativitet och är medelstort speditions- och transportföretag. Vid anställningens start kommer du att få starta upp med ett välutformat introduktionsprogram där du kommer bli tilldelad en mentor för att kunna bolla idéer och frågor med. Kunden investerar mycket i sina anställda och gör allt för att du ska lyckas med rollen!

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
• boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
• avisera kunder - boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
• erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
• arbeta med avvikelsehantering
• hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
• kontakta rederier på daglig basis
• göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
• arbeta med resultatuppföljning

Profil
För att lyckas i denna roll ska du vara kommunikativ och ha lätt att samtala med chaufförer, kunder och andra samarbetspartners. Vidare ser vi att du har lätt att skapa nya kontakter, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är serviceinriktad. Du har en god samarbetsförmåga, ser det positiva i snabba förändringar och är flexibel. Vi ser också att det är viktigt att du har lätt att samarbeta med kollegor samtidigt som du inte har några problem att arbeta självständigt.
Arbetet kommer innebära ett nära samarbete med kollegor på Göteborgskontoret men även med andra kontor. Arbetsplatsen utmärks av att det är högt i tak och som kollega ska du vara till hjälpsam, trevlig och positiv. Viktigt för oss är att pricka rätt kandidat då uppdraget är långsiktigt och att växa och utvecklas med kunden är av prioritet.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
• Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
• Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
• Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
• Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
• Kunskaper inom tull
• Kunskap inom RORO-trafik
• God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Tveka inte att söka redan idag då vi löpande arbetar med urval av tjänsten och den därmed kan tillsättas redan innan sista ansökningsdatum! Har du några funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Välkommen att ansöka - vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2238".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB (org.nr 556920-3689), http://aditrologistics.se/

Arbetsplats
Aditro Logistics Staffing AB

Kontakt
Elise Hansen
elise.hansen@aditrologistics.com

Jobbnummer
6836955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: