Utvecklingsledare med inriktning mot utskott
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.
Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.
Publiceringsdatum2017-04-25ArbetsuppgifterMajorna-Linnés stadsdelsförvaltning söker en ansvarstagande och initiativrik utvecklingsledare med inriktning mot utskott. Du ansvarar för att granska de ärenden som ska behandlas i stadsdelsnämndens utskott utifrån en god juridisk kompetens. En viktig del i uppdraget är att ge sektorsledningen IFO-FH regelbunden återkoppling av hur ärendehanteringen upprätthålls samt att föreslå förbättringsåtgärder.
Vi söker dig som har intresse av och förståelse för den offentliga processen och dess lagstiftning. En viktig del i ditt uppdrag blir att säkerställa att föreslagna beslut i individutskottet stämmer överens med gällande rättspraxis och aktuella riktlinjer samt följer ingångna avtal och överenskommelser inom stadsdelsnämnden och Göteborgs Stad. I tjänsten ingår också att föra protokoll vid sammanträdena i individutskottet och utbildningsutskottet, samt viss administration kring utskottens arbete. Att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till lagstiftning och riktlinjer som gäller för Göteborgs Stad är ytterligare en del i uppdraget.
I det dagliga arbetet kommer du att arbeta nära dina kollegor på kansliet med utveckling av ärendeprocessen. Du och förvaltningens nämndsekreterare är varandras ersättare vid frånvaro. Förvaltningens registrator bistår dig i det administrativa arbetet kopplat till individutskottet. Tillsammans med förvaltningssekreterare och arkivarie utgör ni fem ett team som kompletterar varandra utifrån era olika roller och profiler.
Du blir anställd på kommunikationsavdelningen som ansvarar för stadsdelens kansli- och kommunikationsfrågor. Avdelningen består av sju medarbetare. Kanslidelen ansvarar för ärendeprocessen, samordning av arkivverksamheten samt administrativt stöd till stadsdelsdirektören. Du kommer att ingå i nätverk inom Göteborgs Stads stadsdelsförvaltningar.
KvalifikationerDu ska ha relevant högskoleexamen, gärna som socionom eller inom juridik. Du behöver ha kunskap inom för området relevant lagstiftning.
Erfarenhet som nämnd- eller utskottssekreterare samt kunskaper inom socialtjänstsområdet är meriterande. Tidigare arbetslivserfarenhet är ett krav.
I din roll behöver du vara mycket bra på att:
• sätta dig in i gällande lagar och förordningar
• självständigt planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter
• driva och genomföra verksamhetsutveckling
• samarbeta och bidra till samordning
• kommunicera tydligt och enkelt i tal och skrift
• använda olika IT-system
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-08-14 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-07
Ange följande referens när du ansöker: A676960
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Stridvall Dahlén 031-365 86 75
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 3459177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.