Utvecklingsledare IT och Digitalisering

Partille kommun, Central administration förvaltning / Organisationsutvecklarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg och stöd till äldre och till personer med funktionsnedsättningar. Förvaltningen utför även hälso- och sjukvårdsinsatser i form av hemsjukvård och rehabilitering genom PartilleRehab.




Publiceringsdatum
2018-11-29

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva digitaliseringen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Partille Kommun?
Hos oss kommer du att arbeta i ett team där var och en har sin specialistfunktion och driver utvecklingsarbetet framåt med fokus på dem vi är till för.

Vård- och omsorgsförvaltningen står inför utmaningen att digitalisera verksamheterna för att öka servicen mot brukare och kommuninvånare samt effektivisera interna arbetssätt. Utvecklingsledare IT och Digitalisering ska stödja chefer i att se digitaliseringens möjligheter i verksamhetsutvecklingen. Vi söker dig som skall ta ett helhetsansvar för digitaliseringsarbetet inom förvaltningen.

Du leder, samordnar och driver processer som rör digitalisering och utveckling av digitala tjänster inom förvaltningen. Din roll blir att på ett pedagogiskt sätt visa på hur processerna kan effektiviseras genom användande av ny teknik eller andra metoder. Du samverkar med kommunens enhet för IT och utveckling och representerar förvaltningen i olika arbetsgrupper.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att:

• Driva eller delta i kommunövergripande digitaliseringsarbeten
• Tillsammans med verksamheterna och förvaltningsledningen kartlägga behov, nytta, effektmål för kommande förändringsinitiativ
• Omvärldsbevakning inom IT & Digitalisering
• Upphandlingsfrågor exempelvis ramavtal för tjänster samt delta i upphandlingsarbeten med fokus på kravställning och verksamhetskoordinering
• Översyn och utveckling av systemförvaltarmodellen
• Löpande hantering av interna avtal kopplat till digitalisering uppdatering och utveckling
• Kravställa förvaltningens behov av IT-stöd
• Representera förvaltningen i olika arbetsgrupper både i och utanför kommunen
• Övriga administrativa och strategiska arbetsuppgifter förekommer så som dokumentation, internkontrollsuppdrag, samordna, följa upp, utredningar med mera



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område och gärna erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering och systemförbättringar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialtjänstens olika verksamhetsområden samt av projektledning.
För att lyckas i rollen behöver du vara ledande och pådrivande i arbetet med att vidareutveckla befintliga IT-stöd. Du behöver också ha helhetssyn och förmåga att identifiera förändrings- och utvecklingsbehov i ett längre perspektiv. Vidare etablerar du goda relationer och utvecklar framgångsrikt samarbetet med andra parter likväl som du har förmåga att självständigt driva dina processer framåt. Slutligen kan du uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och är bekväm med att tala inför grupper.
Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång.

Stor vikt kommer att läggas vid bedömd personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: A832407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Atosa Jakobsson atosa.jakobsson@partille.se 031-792 12 92

Företag
Partille kommun, Central administration förvaltning

Adress
Partille kommun, Central administration förvaltning
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 Partille

Jobbnummer
4483282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Central administration förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning: