Utvecklingsinriktad verksamhetscontroller till ledningsstaben
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,3 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 200 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet
Ledningsstaben består av 15 engagerade medarbetare som ansvarar för att ge stöd till generaldirektören och styrelsen i frågor som rör myndighetens ledning och styrning bl.a. genom att samordna arbetet med strategisk planering och uppföljning. Staben ansvarar också för att ta fram myndighetens årsredovisning och budgetunderlag. I ansvaret ingår även att utveckla och förvalta myndighetens ekonomimodell och styrmodell samt ta fram styrande och vägledande dokument inom styrningsområdet. Staben ansvarar också för samordningen av kontakterna med bl.a. Regeringskansliet, Riksrevisionen och Försäkringskassan.
Vi sitter i ljusa och moderna lokaler vid Hornstull på Södermalm.
Som verksamhetscontroller ansvarar du för att följa upp och analysera myndighetens resultat, både enskilt och tillsammans med andra. Du bidrar aktivt med att utveckla och förvalta myndighetens styrnings- och uppföljningsprocesser. I rollen ingår även att bereda och föredra ärenden för ledningsgrupp, generaldirektören och styrelse samt svara på remisser och rapporter. Du ska även kunna företräda Pensionsmyndigheten och ledningsstaben i olika sammanhang.
Ledningsstaben är en avdelning utan underindelning där arbetsformerna kännetecknas av ett individuellt ansvarstagande och integrerat synsätt där alla bidrar.
Publiceringsdatum2018-03-06Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har:
• Akademisk utbildning
• Minst 5 års erfarenhet av att, gärna i t ex en stabsfunktion eller nära en högsta ledning, arbeta med verksamhetsstyrning, planering och uppföljning samt intern styrning och kontroll
• Erfarenhet av att arbeta med analyser och utredningar, både självständigt och i grupp
• Goda kunskaper om metoder och modeller för verksamhetsstyrning
• Mycket goda skriftliga kunskaper och vana att skriva utredningar och rapporter
Dina egenskaperI rollen som verksamhetscontroller ser vi dig som är analytisk och kan urskilja vad som är väsentligt för att myndigheten ska utvecklas och nå högt ställda mål. Du är utvecklingsorienterad och har en förmåga att se helhet och tänka strategiskt och du kan förklara komplexa saker på ett lättbegripligt sätt till andra. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som du är duktig på att samverka med andra. Du har en förmåga att skapa förtroende och bygga relationer i mötet med andra människor, vilket hjälper dig då du behöver agera både styrande och stöttande.
I urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta:
chefen för ledningsstaben Mats Wikström tel. 010-454 31 50
Fackliga representanter:
Thomas Martinuzzi, Saco, 010- 454 26 52
Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53
Ange diarienummer PSL 2018-27 i din ansökan. Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterVaraktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-20
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2018-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Jobbnummer 4003739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.