Utvecklingsinriktad planerings- och utredningssekreterare
Askersunds kommun, Barn och utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Askersund,
Laxå,
Kumla,
Hallsberg,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Askersunds kommun, Barn och utbildningsförvaltningen i Askersund Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att med fina miljöer och rik kultur vara ett hållbart val för människor med krav på livskvalitet. Vi vill erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda villkor där du är delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!
Barn- och utbildningsförvaltningen i Askersunds kommun har förskolor och/eller skolor på åtta orter. Våra verksamheter kännetecknas av gemenskap, närhet till naturen och småskalighet. Miljö och kultur är viktiga inslag i vardagen. Nu söker vi en engagerad och utvecklingsinriktad planerings- och utredningssekreterare under en tidsbegränsad period, med eventuell möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2014-11-20ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna är bl. a. att biträda förvaltningschefen med förvaltningskontorets administration, bereda och föredra ärenden för beslut av förvaltningschefen samt att självständigt arbeta med planering, utredning och ärendeberedning. Som en del av detta innebär arbetet att ta fram och utarbeta underlag av olika slag.
Som planerings- och utredningssekreterare ska du vid behov föredra ärenden i barn- och utbildningsnämnden och i nämndens arbetsutskott. Planerings- och utredningssekreterare är adjungerad till barn- och utbildningsförvaltningens ledningsgrupp, som består av förvaltningschefen, rektorer, förskolechefer och utvecklingsledare.
Planerings- och utredningssekreteraren är direkt underställd förvaltningschefen för barn och utbildning och fungerar även som ledningsgruppens sekreterare. Du förväntas även fungera som sekreterare i andra permanenta eller tillfälliga grupperingar inom barn- och utbildningsförvaltningen. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som möjliggör för personligutveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Planerings- och utredningssekreteraren har en viktig roll inom Barn- och utbildingsförvaltningen och förväntas att bidra till att utveckla vår verksamhet. Vi har höga ambitioner gällande verksamhetens utveckling och kvalitetssäkringen av vårt arbete.
KvalifikationerHögskoleexamen med för tjänsten relevant inriktning, t. ex. inom statskunskap, juridik eller pedagogik.
Tjänsten innebär att man har många externa och interna kontakter och därför är god samarbetsförmåga ett krav, liksom en god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
Meriterande
God kännedom om det allmänna skolväsendet, samt erfarenhet av planerings- och utredningsarbete, gärna inom offentlig förvaltning.
Stor vikt fästes vid personlig lämplighet!
Körkort B och tillgång till egen bil är önskvärt.
Vi ser gärna att våra medarbetare speglar samhällets mångfald.
ÖVRIGT
Observera! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Askersunds kommun, och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Vi väljer själva var och hur vi annonserar!
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Omgående, efter överenskommelse., upphör: Omgående t.o.m 30/6 med eventuell förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-10
Ange följande referens när du ansöker: A432711
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Falk, Förvaltningschef 0583-811 79
mikael.falk@askersund.seFacklig kontaktFackliga företrädare, nås via växeln 0583-810 00
FöretagAskersunds kommun, Barn och utbildningsförvaltningen
AdressAskersunds kommun, Barn och utbildningsförvaltningen
Box 22
69621 ASKERSUND
Kontorsadress69621
Jobbnummer 2074708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.