Utvecklingsingenjör Simulering El- och Hybridfordon
Scania CV AB / Elektronikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Kommersiella fordonsbranschen är inne i en mycket spännande fas där efterfrågan på elektrifierade fordon växer snabbt. Utvecklingen av våra system och komponenter går snabbt framåt och för att vi ska kunna leva upp till marknadens höga krav måste vi leverera lösningar i världsklass både idag och i framtiden. Vill du vara med?
Sektionen Electric and Hybrid Powertrain Technology ansvarar för att ta fram den elektrifierade drivlinan på Scanias fordon och ansvarar för system, komponenter, egenskaper och funktioner där vi på gruppen Performance and System Integration har ansvaret för framtagning av koncept och strategi samt systemlösningar och basfunktionalitet för våra el- och hybridfordon.
Publiceringsdatum2018-01-03ArbetsuppgifterVi söker nu en utvecklingsingenjör för att stärka teamet som arbetar med prestandasimulering på helfordonsnivå för våra elektrifierade fordon.
I den här rollen kommer du att jobba i nära samarbete med de andra i vårt simuleringsteam för att utveckla modeller, utföra prestandasimuleringar och konceptutvärderingar för våra kommande elektrifierade fordon.
Vår simuleringsmiljö är uppbyggd i Matlab Simulink där vi modellerar ingående komponenter och delsystem i våra elektrifierade fordon och sätter samman dessa till en modell av ett komplett fordon. Utöver prestandasimuleringar så som ex. energiförbrukning, elektrisk räckvidd m.m. så ansvarar vi även för att simulera belastningen på ingående komponenter i våra elektrifierade drivlinor som ex. batterier och kraftelektronik likväl som förlusteffekter i systemen för dimensionering av kylsystem.
Detta innebär att du kommer att arbeta tvärfunktionellt med flera olika avdelningar och kompetenser inom Scania likväl som med externa samarbetspartners som exempelvis MAN och Navistar. Då vi är inne i en intensiv och spännande utvecklingsfas så kommer du sannolikt att vara inblandad i flera av de pågående och kommande produktutvecklingsprojekten inom elektrifiering.
ProfilVi ser att du har minst civilingenjörsexamen eller motsvarade inom fordon, kraftelektronik eller annat relevant område. Erfarenhet av Produktutveckling och beräkning/simulering är en förutsättning och kompetens inom elektrifiering är mycket meriterade. Du uppskattar att jobba i teknikens framkant inom ett teknikområde som utvecklas snabbt och därmed också förändras mycket över tiden.
Då tjänsten innebär samarbete med andra funktioner på Scania likväl som med externa samarbetspartners tror vi att du har lätt för att hantera och koordinera många kontaktytor.
Du bör behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift och det är meriterande om du även kan tyska då vi samarbetar mycket inom koncernen.
Viktigt är dock att du har ett intresse för ny teknik och när de vanliga arbetssätten inte fungerar skapar du nya vägar som tar oss vidare att göra Scania till ledare inom hållbara transporter.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.
För mer information
Kontakta Patrik Ederstål, 08-553 517 18 (gruppchef)
Vänligen ifoga personligt brev, CV och betygskopior. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje
KontorsadressVagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
Jobbnummer 3882658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.